Mammaklær

Snodig

Betatt av forumet
Er det flere enn jeg som synes det er lite utvalg av mammaklær (særlig når du ikke bor i storbyer). Her i Vestfold er det nå kun H&M som har et begrenset utvalg...

Vet du om noen bra nettbutikker i Norge eller utlandet?

Jeg er spesielt på jakt etter klær som kan brukes på jobb eller til litt finere anledninger

Jeg har foreløpig ikke handlet noenting av ekte MAMMAklær.... (er 16+5). Kommer ikke inn i jeansene mine lenger, men nå går jeg i leggings, og bruker lange og trange topper og gensere. Er stolt av den lille kulen på magen!
Jeg har tenkt litt sånn at jeg vil prøve og handle mest mulige vanlige klær, som er behagelige, kanskje eventuelt en størrelse større. Da kan man jo bruke det fortsatt litt etter fødselen også. Vanlige tunikaer og lange gensere er jo fortsatt på moten, og det er bare og passe på at de er romslige nok over skuldre og bryster, og ved leggings og strømpebukser - at de er behagelige i strikken.

Er vel egentlig enig med deg at det ikke er så stort utvalg i de ekte mamma-klærne, men vil råde deg til å tenke kreativt! Er jo sååå mye klær man kan bruke, likevel!

pitba skrev:
Jeg har foreløpig ikke handlet noenting av ekte MAMMAklær.... (er 16+5). Kommer ikke inn i jeansene mine lenger, men nå går jeg i leggings, og bruker lange og trange topper og gensere. Er stolt av den lille kulen på magen!
Jeg har tenkt litt sånn at jeg vil prøve og handle mest mulige vanlige klær, som er behagelige, kanskje eventuelt en størrelse større. Da kan man jo bruke det fortsatt litt etter fødselen også. Vanlige tunikaer og lange gensere er jo fortsatt på moten, og det er bare og passe på at de er romslige nok over skuldre og bryster, og ved leggings og strømpebukser - at de er behagelige i strikken.

Er vel egentlig enig med deg at det ikke er så stort utvalg i de ekte mamma-klærne, men vil råde deg til å tenke kreativt! Er jo sååå mye klær man kan bruke, likevel!

Hei Pitba,

Ja, jeg er enig med deg, jeg prøver å ikke kjøpe for mye "ekte" mammaklær som man ikke kan bruke etterpå. Jeg bruker nå trange topper og gensere, og det er helt topp at babykulen har virkelig kommet ja :)

Jeg har bare ett lite problem, jeg er blitt så stor at jeg måtte legge vekk ca. 80% av garderoben min i går (av vanlige klær). Jeg var vel omtrent like stor når jeg fødte sist som jeg er nåHvor skal dette ende??

Det største problemet er bukser, jeg har kjøpt to olabukser fra h&m, men sliter mer med penbukser eller skjørt.

Du burde sjekke ut motherhood.com, de har mye skjørt og mye forskjellige bukser, det blir type "ekte" mammaklær, men du burde ihvertfall finne det du ser etter.

Ellos har masse mammaklær:)
Ellers er det omtrent bare H&M føler jeg.. selv i byene...

I Tønsberg har du vel butikken Meg og magen, eller noe i den duren. Der selger de masse mammaklær. Ellers må man til de større byene før å kunn prøve klær, hvis man da ikke kjøper på nettet. En god del klær på nettet.

Nelly.no har fine mammaklær!

Denne butikken finnes ikke lenger, de la vel ned i høst. Nå er det kun ultralyd, kvinnedoktor, akupunktur og slike tjenester der. Altså, som før, men flere legetjenester og ikke klesbutikk mer.

H&M i Sandefjord og også Horten (tror jeg) har mammaklær. H&M i Tønsberg skal få mammaklær til våren (mai?) når den nye butikken på Farmandsstredet åpner i enda en etasje fikk jeg vite når jeg spurte etter mammaklær for et par uker siden. :)

Kleo79 skrev:
I Tønsberg har du vel butikken Meg og magen, eller noe i den duren. Der selger de masse mammaklær. Ellers må man til de større byene før å kunn prøve klær, hvis man da ikke kjøper på nettet. En god del klær på nettet.

Takk for tips

Fant en del fint på nelly, visste ikke at de hadde mammaklær.

Husker sist jeg gikk gravid, da var det mammaklær på lindex, kappahl i tillegg til h&m, greit å kunne prøve før man kjøper, men får ta sjansen og bestille noe på nett, får evt. bytte hvis det ikke passer.

Er det noen som har kjøpt fra andre utenlandske butikker enn motherhood?

Anbefaler mama-licious :)) De har nettbutikk og masse fint både til hverdag og fest synes jeg :) Bruker samme str i mamma klærne fra de som jeg bruker i vanlig klær:) Her har du link til nettbutikk: http://no.bestseller.com/mama-licious

jeg har vært så heldig at jeg har fått lånt litt mamma klær til nå =) siden mine andre klær ikke har passet siden uke 8. sliter litt med at jeg syns det klemmer får mye på magen derfor har jeg valgt å bruke mamma klær =) syns det er mye mer behagelig å gi i :) nå har jeg kjøpt får det meste mamma taits, de er bilige å fungere til det aller meste =) så de rekker jeg nok faktisk å slite ut =)

fiaaa:) skrev:
Anbefaler mama-licious :)) De har nettbutikk og masse fint både til hverdag og fest synes jeg :) Bruker samme str i mamma klærne fra de som jeg bruker i vanlig klær:) Her har du link til nettbutikk: http://no.bestseller.com/mama-licious

Enig! emoticon  Har også kjøpt noe fra HM. Og badedrakt fra Boob.. emoticon

Noen som vet om mama-licious fås kjøpt i noen butikker også? Ser at det er de samme som driver vero moda...

Snodig skrev:
Noen som vet om mama-licious fås kjøpt i noen butikker også? Ser at det er de samme som driver vero moda...

Litt usikker på om det er de samme som driver.. men er veldig mange nettbutikker som er samlet under Bestseller iallefall. De har ikke mammaklær på vero moda og only iallefall..
Mamalicious er å få kjøpt i enkelte butikker men husker ikke for øyeblikket hvilke.

Jeg handlet kjoler på ellos! De er ikke mammaklær men passet perfekt da sømmen gikk rett nedenfor puppene=) 

Har gitt opp mammaklær shopping her i vestfold! :) 

Har handlet mammabukse fra http://www.asos.com, veldig fine og str stemmer med normale str her ( str UK 10 = 36-38) I tillegg har de masse anna flotte og freshe mamma klær;)

Back
Topp