mammaklær?

werana

Elsker forumet
Noen som er begynt å kjøpe? evt bruke?
jeg er ikke kommet så langt enda, men føler på buksene, (og ser i speilet) at jeg snart må... [:D] (føler meg så oppblåst)

har ikke kjøpt meg mammaklær ennå, men jeg og mamma var på handletur på lørdag som var og da fikk jeg kjøpt en del løse bluser og tights og slikt. Heldigvis er slikt litt på mote nå så det finnes i vanlige butikker. Kjenner jeg trenger det, noe løst på magen og så slipper jeg å se hvor oppblåst magen er til alle tider [;)]

må nok begynne så smått ja...er så oppblåst om dagen at jeg ikke orker å gå i anna enn joggebukser....litt kjedelig i lengden ;)

Lever i tunika og tights, så trenger ingen forandring:) Men hjemme blir selv en løs tights et fengsel, så da blir det kun joggebuksa. Stakkars mannen, han må jo synes jeg er en skikkelig dass.....

har satt strikk i et par bukse mellom knappen og knappehullet hihih.
men det er fordi jeg ikke vil klemme det lille skatten haha
vet det ikke er sånn men synns det er ekkelt om buksa strammer.
men jeg bruker veldi mye tights og di kan jeg bruke lenge:)

jeg har kjøpt en bukse å en tsjorte

Ikke kjøpt noe, og trenger nok ikke på en liten stund. På jobb går jeg i uniform, så når buksen eventuelt blir for liten kjøper jeg kanskje sånn gravidbelte slik at jeg kan bruke uniformsbuksen så lenge som mulig. Veldig behagelig bukse[:D].  Hjemme bruker jeg joggebukse, og til sommern blir det shorts fra H&M som er superdigg med stor strikk i livet. Gleder meg allerede til å tasse rundt med den!  [:D]

Åh, jeg gleder meg til sommeren og gå med masse behagelige klær. Jeg har kjøpt en søt gravid t-skjorte der det står "There`s something cuddly inside..." og et søtt panda fjes. Den skal jeg ha på meg når jeg skal gjøre det offentlig for resten av familien[8D] Blir morsomt å se om de tar hintet[:D]

Nå har jeg mer eller mindre samme termin som jeg hadde med jenten min, og har fremdeles alle klærne.
Så har masse topper og bukser og sånn til sommeren, og bh´ene (uten spiler) har jeg allerede begynt å bruke (sånn for sikkerhetsskyld [:D])

Ellers går jeg også mest i joggebukser, desverre. Prøver å gå med tights, eller hvertfall kjoler da, men jeg er nok ingen tights-person.
Er stygt redd jeg kommer til å gå gjennom denne graviditeten uten noen stil og bare føle meg ekkel (igjen). Uff [&o]

jeg har ikke kjøpt noe enda , men fikk låne to gravid bukser av ei venninne :) men de er ubehagelige å ha på seg over magen. så her går det i jogge bukse , eller bare hotpants når jeg er hjemme . er veldig glad i å bare gå i undertøyet hjemme .
men jeg kjenner at jeg snart må kjøpe noe, for jeg som egentlig elsker å bruke tights, men orker ikke ha den over magen. så føler alt henger uta for. siden jeg bretter den ned under magen. [:D][:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: vimsemaja

Nå har jeg mer eller mindre samme termin som jeg hadde med jenten min, og har fremdeles alle klærne.
Så har masse topper og bukser og sånn til sommeren, og bh´ene (uten spiler) har jeg allerede begynt å bruke (sånn for sikkerhetsskyld [:D])

Ellers går jeg også mest i joggebukser, desverre. Prøver å gå med tights, eller hvertfall kjoler da, men jeg er nok ingen tights-person.
Er stygt redd jeg kommer til å gå gjennom denne graviditeten uten noen stil og bare føle meg ekkel (igjen). Uff [&o]

hvorfor bruke BH uten spiler ??? skal man ikke bruke bh med spiler???? jeg kjenner jeg nå kjøpe noen nye snart. har i utgangs punktet store , men skal si de har vokst og føles så sykt tunge ,

Hehe,nei..Har jo hatt tilnærmet gravid mage siden jeg fødte jenta mi,så her i hus er det kun tights,og løse å ledige bukser som har gjeldt en stund,hehe. Så,blir nok en liten stund til jeg går til innkjøp av sånt [:D][:D]

ORIGINAL: loveyou

hvorfor bruke BH uten spiler ??? skal man ikke bruke bh med spiler???? jeg kjenner jeg nå kjøpe noen nye snart. har i utgangs punktet store , men skal si de har vokst og føles så sykt tunge ,

Trenger vel kanskje ikke før til slutten egentlig, men spiler kan blokkere de lederene der melken kommer. Vent jeg skal google det og se om jeg finner noen kilder, før det høres ut som jeg bare tar det rett fra luften. [:D]

http://www.ammetaka.no/ammingogbarnemat/tettemelkeganger.php
Dette var vel den beste jeg fant sånn i farten, og der snakker de jo helst om spilefriebh´er når man ammer. Så det kan jo hende jeg fikk feil beskjed forrige svangerskap, men jeg velger å bruke spilefrie bh´er allerede nå (men mine pupper er nesten ikke-eksisterende uansett, så det gjør jo ikke så mye for meg [8D]) Håper jeg beroliget deg igjen nå [8D]

ORIGINAL: loveyou

Trenger vel kanskje ikke før til slutten egentlig, men spiler kan blokkere de lederene der melken kommer. Vent jeg skal google det og se om jeg finner noen kilder, før det høres ut som jeg bare tar det rett fra luften. [:D]

http://www.ammetaka.no/ammingogbarnemat/tettemelkeganger.php
Dette var vel den beste jeg fant sånn i farten, og der snakker de jo helst om spilefriebh´er når man ammer. Så det kan jo hende jeg fikk feil beskjed forrige svangerskap, men jeg velger å bruke spilefrie bh´er allerede nå (men mine pupper er nesten ikke-eksisterende uansett, så det gjør jo ikke så mye for meg [8D]) Håper jeg beroliget deg igjen nå [8D]

ok. kanskje ikke så dumt å begynne med spile fri bh . men kan sikkert drøye det litt .

Har heldigvis en del gravid-vinterklær fra forrige svangerskap som jeg kan bruke, ellers blir det vel mest tights og tunika eller lette sommerkjoler i sommer tenker jeg! [:)]

Tenkte og unne meg noen lange topper og gensere når lønnen kommer, det og noen tights/joggebukser er ikke så glad i gravidklær, trengte det ikke forrige gang, men denne gangen tror jeg magen blir større gitt, for har fått gravid KUL allerede... forrige gang tok det jo lang tid før det i det hele tatt syntes[8D]

Jeg er bare 9 uker på vei, men kjøpte mine første mammabukser i påsken [8D]
Er ganske oppblåst og føler meg litt som en hval for tiden når ingen av mine vanlige bukser passer lengre[:'(][:'(]

her er det tights og tunika i helgene, og JOGGEBUKSE i ukene, er så heldig at jeg kan gå i slikt på jobb uten at noen tenker over det [;)] (jobber i barnehage). Men må nok ha meg noen nye tunika som går mer til hverdags, de jeg har nå er igrunn veldig fine, som i fin-klær.

har nå invistert i ei mamma bokse.får ikke igjen knappen på mine vanlige bukser [:'(]

Back
Topp