Mammakjoler

Bkno5781192

Andre møte med forumet
Noen som vet hvor man får kjøpt mammakjoler? ❤️
Jeg skal i konfirmasjon i mai, er da 17 uker på vei. Ikke all verdens, men ønsker å skjule den eventuelle babybumpen som er kommet til da, da vi ikke ønsker å gå ut med graviditeten før i uke 25.

Jeg har utrolig mange kjoler fra før, men alle er tettsittende.

Hvis dere ikke vet om noen mammakjoler, har dere som har mage litt tips på hvilken fasonger og lengde som kan skjule den mest mulig?
Takk for alle svar ❤️

Ville kjøpt en kjole på vanlig avdeling på for eksempel HM. De har mange lange kjoler som ikke er tettsittende :)

Kommer jo veldig an på stilen din og hva du liker. Men denne har jeg, og det er en kombinert gravid/ammekjole, så kan brukes i tiden etter du har født også (om du skal amme): https://www.ammebutikken.no/ammeklaer/ammekjoler/mamalicious-vevd-ammekjole.html
Ellers går det an å ha noe som ikke nødvendigvis er en ammekjole eller gravidkjole, men at den har kanskje noe tilsvarende snitt som den jeg linket til. Det kommer jo også en tid etterpå når du ikke ammer lengre, og kanskje kjolen kan bli brukt igjen da om den funker dårlig til amming. Jeg har også hatt mye tettsittende før, og ingen har tenkt over det når jeg kom med en som var løs over magen, så ikke tenk på det i hvert fall!
Og gratulerer med graviditeten! [emoji178]

En kjole med A-fasong, slik at den skrår rett ut fra puppene. Det kan forhåpentligvis skjule en begynnende mage. Hvis du i tillegg har en litt stor cardigan utenpå, er det sikkert ingen som ser noe. Å skjule en mage til uke 25, derimot, det forestiller jeg meg at kan være vanskelig. Hvorfor vil du holde det skjult så lenge?

Jeg ville kjøpt en kjole med A-snitt :) stram over puppene, stramt under puppene, og så masse løst stoff :) helt perfekt når du ikke vil vise :) trenger da heller ikke å tenke på videre bruk, passer senere læl :)

Som de andre sier, kjole med A-snitt. Jeg kjøpte et par på zalando da jeg var gravid (da kunne jeg sende tilbake de som ikke passet).

Ang å skjule magen. Det er veldig individuelt når og hvordan magen vokser. Jeg trodde jeg skulle bli kjempestor (siden de andre i min familie var det), men med rette klær kunne jeg skjult det til omtrent en måned før jeg fødte.

En kjole med A-fasong, slik at den skrår rett ut fra puppene. Det kan forhåpentligvis skjule en begynnende mage. Hvis du i tillegg har en litt stor cardigan utenpå, er det sikkert ingen som ser noe. Å skjule en mage til uke 25, derimot, det forestiller jeg meg at kan være vanskelig. Hvorfor vil du holde det skjult så lenge?

Takk for svar!
Har ikke jobb, å kjenner veldig få på denne plassen. Så er veldig sjeldent utenfor døren, så det går nok veldig fint å holde det skjult ☺️ Ønsker å vente til vi får vite kjønn.. Da det er lite kapasistet på nærmeste sykehus, har ikke vi fått ordinær ultralyd før uke 21. Men ønsker å gå ut med det når vi reiser på ferie til min familie i uke 25

Nelly og bubbleroom har stort utvalg av flotte kjoler i alle fasonger :)

Om du har tid å bestille har mamalicious et godt utvalg [emoji4]

Min erfaring er kanskje at mammakjoler framheva magen litt. Ville gatt for en laus maxikjole eller en vanlig kjole med A-snitt. Eg er veldig nøgd med bestille på nett då en får det heim i posten og kan prøve i fred og ro og evt sende tilbake det en er misforngd med.

Kjøpte en vanlig kjole i en størrelse større enn jeg vanligvis bruker, funket helt til jeg fødte. Men pass på at den ikke blir for kort [emoji85]

Zalando har fri frakt og retur. Masse fint mammatøy. Bestillte et helt lass kjoler der før vi reiste til syden, endte opp med å kjøpe en [emoji23]

Back
Topp