Mammahjertet mitt :(

~Heffalumpen~

Flørter med forumet
Min datter på 3 1/2 år går i en liten barnehage (med skole under samme tak). Hu pleier å glede seg til å reise i barnehagen. Men ikke i dag. Vi reiste bortpå der, og kom oss inn døra. Da ville hun hjem! Hu skreik og hyla, nekta å kle av seg og prøvde bare å komme seg ut. Det var så vondt for meg å være streng! Jeg ble så forvirra, og visste ikke hvordan jeg skulle ta det! Jeg som pleier å være så organisert og strukturert når det gjelder henne, nå ble jeg bare sjokkert. Er jo en smule hormonell for tiden, og skal lite til før tårene mine kommer. Så enden på visa ble at jeg sto der og grein til slutt jeg også, og da ble jeg liksom så flau ovenfor de andre voksne at jeg dro med meg datteren min hjem. Jeg vet at det er normalt at unger prøver seg innimellom på slike ting, men jeg kjente ikke igjen datteren min! Barnehagepersonalet var forresten lite behjelpelige. De sto bare og så på! De kunne i det minste prøvd å roe ned sinnatrollet mitt! Men neida..

Vi dro hjem og fikk roet oss litt ned begge to. Nå fikk vi snakket litt og blitt venner igjen. Da jeg spurte henne hvorfor hun ikke ville i barnehagen fortalte hun meg at det er en på skolen (som er en del sammen med barnehagebarna - han er "vanskeligstilt") som hun syns er skummel. Han slår visst og kaster ting på henne. Hun hadde sett ham da vi kom inn i barnehagen, og ombestemt seg. Stakkar lille jenta mi. Og jeg som nesten tvang henne til å være i barnehagen.Nå er jeg glad jeg tok henne med hjem og fik rede på hvorfor hun oppførte seg som hun gjorde.
Jeg har heldigvis foreldresamtale i morgen tidlig, så får vel tatt det opp da.

Huff, jeg er så hormonell og sliten. Er livredd for å gå inn i depresjon! Vi pusser opp hele huset i tillegg, såjeg blir sliten nok av bare det. Vi har fått mus på kjøkkenet å. Ekkelt. Nei, nå syns jeg synd på meg selv dere! :p

Dette ble langt og lengre enn langt. Vet ikke hva jeg ville med å skrive dette til dere, er vel godt å få skrevet det "ut" i fra hodet. :)

Virkelig en blåmandag!! Mye på en gang, sender deg en stor klem!

Klem fra meg også! Håper det ordner seg med barnehagen...

Det ordner seg helt sikkert. Dette har bare vært en utroooolig lang, tårevåt og slitsom dag! Satser på en bedre dag i morgen!
Takk for svar!

Skjønner godt at det ikke er lett når den lille slår seg vrang, iallfall hvis det ikke er normal oppførsel fra henne. 

Og jeg tenker at personalet burde tilbydt seg å hjelpe til. Jobber i barnehage selv, og vet så alt for godt at barn har opp og ned perioder. Men det er ikke alltid lett å være foreldre i slike situasjoner, og ofte er det en stor hjelp i at en annen voksen stepper inn.

Skummelt det der med den skoleeleven. Håper du tar dette opp i morgen, for her viser det seg at personalet må være mer tilgjengelig hvis slike ting dukker opp igjen. Et barn skal ikke grue seg pga et annet barn.

Lykke til i morgen!

Huff, så ugreit! Men veldig bra at hun fikk forklart hvorfor. Synes du skal ta det opp med personale, for det blir jo feil at en skolegutt er sammen med barnehagebarn, og spesielt hvis han er litt voldsomt! Da bør de mindre barna skjermes. Synes og du skal snakke med de om at de må hjelpe til hvis det blir vanskelig med levering. Vi har sjeldent opplevd problemer med levering, men en sjelden gang vil hun ikke. Da kommer alltid personale og lokker med et eller annet, og det går som en drøm!

Skjønner godt du synes det er litt ondt i mamma hjertet, man vil jo ikke at sitt lille hjertet skal ha det ondt :)

Du har fått gode råd. Men du må ta opp på samtalen i morgen at det var en skolegutt som var grunnen til at ho nektet!! Til vanlig er slike gråtetilforeldremorgninger gjerne at de vil være med hjem for å teste om de kan få viljen sin. Så hvis de trives i barbehagen og har det bra på andre vis, kan dette ofte være utprøving. MEN med en gang det ligger noe bak som mistrivsel i barnehage eller kanskje noe de ikke helt forstår som skjer på hjemmebane så må barna prøves å tas på alvor. Kan høres ut som en reell uro for den gutten. Men hvis ho vet at de voksne passer godt på henne vil ho bli trygg igjen. Dette MÅ de voksne i barnehagen ta tak i!!!!!
Mange har jo ikke et valg at de kan ta barna fri da de selv skal på jobb. Håper du får hjelp med dette fort :-) stor klem for å trøste mammahjertet!!

Kjedelig med en skikkelig blåmandag. Håper ting  blir litt bedre i morgen. 

Huff, for en kjip situasjon. Jeg forstår lille jenta di godt, det var flott at hun fikk fortalt om hvorfor hun ikke ville være i bhg. Nå lurer jeg på hvordan gikk det med foreldresamtalen?

huff. klem. Håper alt ordner seg til det beste for dattara di. Og sikkert endel andre små i barnehagen.

Jeg er også spent på hvordan samtalen gikk - og hvordan barnehagen følger opp et slikt problem. Oppdater gjerne!

Back
Topp