Snart tobarnsmamma❤️

Olav, 3mnd og 8 dager❤️

Da har vi vært på 3mnd kontroll, han veier 6430 gr og er 65cm, helt perfekt! Han har gått lite opp i vekt nå i begynnelsen, men nå sier helsesøstre at han går fint opp i vekt. Vi har bestemt oss å gå over til delamming, amminga har vært vanskelig fra dag 1, og jeg skulle gi meg selv en stor klapp på skuldra at jeg har klart å fullamme Olav så lenge som jeg har gjort under vår omstendigheter. Grunnen til at vi går over til delamming er at vi har testet det litt ut i to uker, han får flaske etter pupp og drikker gjerne 180 fra flaska, så jeg må innse at om jeg skal fullamme må jeg få opp produksjonen , og det kjenner jeg ikke at jeg makter, sliter litt med angst og depresjoner etter fødsel, så for vår del passer det fint å gi litt flaske❤️ Han fikk vaksine idag, det gjorde veldig vondt i mammahjertet å se babyen min bli stukket , men det må jeg bare tåle. Dette var jo og første gang han kjente onklig smerte :/ jeg ble tilbudt å gå ut , men jeg føler jeg må være der for han å vise at det ikke er skummelt ❤️Ellers så er han en meget blid og fornøyd gutt, han utvikler seg hver dag og har det riktig så godt❤️ Nå er han litt slått ut etter vaksina og ligger i vugga å sover, håper han slipper smerter og ubehag ❤️
 
Olav M, 15 uker

Guri! Så masse utvikling for tiden! Føler jeg ser nye sider av Olav hver dag❤️
Nye lyder, nye bevegelser og ansiktsutrykk. Idag er han på nippet til å snu seg fra rygg til mage! Mammahjertet sprekker snart av stolthet❤️
Ellers så merker jeg enda til stingene nedentil etter dem prøvde å ta han med sugekopp:/ ble jo et dypt kutt på 5 cm inni der.. blør enda etter samleie:/ må få kommet meg til lege, redd det er unormalt så lenge etter fødsel. Merker og at jeg er mye svimmel og tiltaksløs, hadde jo store planer om å gå mye turer med vogna men jeg orker ikke...:( han har og begynt med å være masse våken på natta, sovner ikke etter amming :/ men skal ikke klage, han er som regel bare sint når det er behov som må oppfylles, men ofte blir han overtrøtt og umulig å bysse i søvn, det skjer heldigvis bare på dagtid.

9CCF2463-2E6D-4366-970C-3FF352C8C8DF.jpeg
 
Olav er nå 4 mnd!
Han er lang og tynn, veier i underkant av 7 kg og er snart 70 cm, er ikke helt sikkert, skal på helsestasjonen i morgen , da vet vi sikkert :D amminga er et eventyr for seg selv.. det har det vært siden dag 1.. jeg har virkelig sloss for at Olav skal amme. Han nekter å suge den tykke melka, sier seg fornøyd med den tynne sukkermelka og det legger man jo ikke så mye på seg av.. så jeg må pumpe og styre for å opprettholde melka. har i tillegg meget treg utdrivningrefleks og det blir han og irritert over. Var på sjekk hos gyn pga blødning nedentil pga riften som kom etter sugekoppforsøket.. hun brente noe arrvev insider, og fy så vondt! fikk flashback til fødselen og tårene bare rant.. men uansett vi spurte henne om hun kunne skrive ut resept på den nesesprayen som hjelper på utdrivningen, hun var usikker på om jeg kunne få den så lenge etter fødsel, så hun sendte oss over til føden (Yey ...) hadde ikke noe lyst å gå inn dit igjen, men herlighet så god hjelp vi fikk! egentlig skal dem ikke hjelpe etter 7 uker etter fødsel, men hun jordmora satt akupuntur på meg og snakket lenge med oss, var litt ubehagelig for jeg måtte ligge på ei fødestue mens jeg hadde nålene på meg, men det gikk greit. jeg mistet jo og melka, brystene kjentes ut som to tomme sekker, så power pumpet i noen dager, virket som om det funket fint :)
 
Lenge siden jeg har vært her nå! Tiden flyver!!
Olav M er nå 6 måneder :eek: helt sykt! Følte jeg nettopp gikk gravid :(
Jeg kjenner veldig at jeg savner å gå gravid og vi har snakket litt om nr 2, vi begge er enige om at det beste er å vente et par år, men jeg har en liten jævel på skuldra som sier at det hadde ikke gjort noe med et lite «uhell»:hilarious: men om jeg tenker realistisk så er det ikke optimalt å få en til akkurat nå, jeg hadde jo et vanskelig svangerskap og en veldig traumatisk og fæl fødsel. Men jeg går jo ikke på prevensjon og vi har jo kost oss en del , så vi får se.. tror jeg må begynne på pilla igjen, for vi gambler veldig her nå!
Ellers så går det bare fint her, gutten utvikler slik han skal og et mammas og pappas store stolthet , han er en skikelog blid og fin gutt! Gruer meg til permisjonen er slutt og hverdagen begynner på onklig igjen, men samtidig tror jeg det blir litt godt:)
 
Her blir det litt spennende fremover, for som nevnt i forrige innlegg så går jeg jo ikke på prevensjon , og så tittet jeg innom appen flo i dag, og i følge den så hadde jeg el i går og jeg og mannen hadde et par hyggestunder i dagene i forveien:hilarious: han hoppet av i svingen i den ene, men den andre så gikk ting ikke som planlagt for han:hilarious: vi satt i går i sofaen å fant ut hvor uansvarlige vi er og at jeg bør begynne på prevensjon, men mannen tøyset med at «jaja kanskje du ikke bør drikke vin i helga, i tilfelle», så tror han har lekt litt med tanken om at jeg blir gravid nå. Jeg satser på at jeg ikke er gravid, så får det heller bli en overaskelse om jeg er det, har masse tester liggende som jeg skal ta i neste uke, bare for å utelukke :)
 
Last edited:
Her blir det litt spennende fremover, for som nevnt i forrige innlegg så går jeg jo ikke på prevensjon , og så tittet jeg innom appen flo i dag, og i følge den så hadde jeg el i går og jeg og mannen hadde et par hyggestunder i dagene i forveien:hilarious: han hoppet av i svingen i den ene, men den andre så gikk ting ikke som planlagt for han:hilarious: vi satt i går i sofaen å fant ut hvor uansvarlige vi er og at jeg bør begynne på prevensjon, men mannen tøyset med at «jaja kanskje du ikke bør drikke vin i helga, i tilfelle», så tror han har lekt litt med tanken om at jeg blir gravid nå. Jeg satser på at jeg ikke er gravid, så får det heller bli en overaskelse om jeg er det, har et par tester liggende som jeg skal ta i neste uke, bare for å utelukke :)
Oioioi spennende Kanskje det blir en til på dere ganske raskt her :)
 
Oioioi spennende Kanskje det blir en til på dere ganske raskt her :)
Vi får se, så sykt rart det er å føle på dette, blir faktisk glad om det er tilfelle, muligens litt skuffet om ikke? :hilarious: Er jo det der med at det er et « uhell» da er det på en måte sosialt akseptert å bli gravid igjen så raskt etter fødsel:hilarious: blir spennende å se, selv tror jeg ikke, men hvem vet❤️
 
Tok test i kveld og det den var helt blenda, så var nok bare skygger :) om jeg skal følge Flo så er jeg bare 5 dpo, så jeg venter med å ta neste test før torsdag/fredag :)
 
7 dpo i dag og lite symptomer annet en litt murringer, men det er sikkert tanta som gjør seg klar formå feie over meg:hilarious: har tenkt litt på hvor gal jeg er som tester og styrer, jeg skulle jo aldri bli gravid igjen! Ihvertfall ikke før om 3 år! Og her sitter jeg, sjekker etter symptomer, klør etter å teste! Og for å være helt ærlig, så blir jeg nok litt skuffet om jeg ikke får positiv test :wacky: jeg har veldig lyst til å ta en test i kveld, og jeg har så mange liggende at det gjør jo ingenting :)
 
Så spennende:) Min gutt er bare 3 mnd og jeg leker også med tanken på å bli gravid igjen så forstår deg veldig godt!:hilarious:
 
Så spennende:) Min gutt er bare 3 mnd og jeg leker også med tanken på å bli gravid igjen så forstår deg veldig godt!:hilarious:
Helt sykt dette! :hilarious:Hva sier mannen din? Vil han starte å prøve igjen eller?
 
Helt sykt dette! :hilarious:Hva sier mannen din? Vil han starte å prøve igjen eller?
Hehe, vel, han vil begynne å prøve for kosen sin del, ikke nødvendigvis med tanke på å skulle få et barn til så tett:hilarious: Planen vår er foreløpig å vente med seriøs prøving til sept-okt til neste år, så vi får se..:rolleyes: Jeg går heller ikke på noe prevensjon og det er urovekkende lett å glemme!
 
Hehe, vel, han vil begynne å prøve for kosen sin del, ikke nødvendigvis med tanke på å skulle få et barn til så tett:hilarious: Planen vår er foreløpig å vente med seriøs prøving til sept-okt til neste år, så vi får se..:rolleyes: Jeg går heller ikke på noe prevensjon og det er urovekkende lett å glemme!
Hehe skjønner! Og om du ikke begynner på prevensjon så plutselig sitter du det med positiv test!:)
 
Veldig spennende å følge med her om dagen :)
Kjenner selv at det klør i testetøs-fingrene mine :hilarious:
Skulle ønske det var jeg som var i gang med prøving på en ny spire, så fram til jeg får overtalt mannen om en nr 3 :angelic::rolleyes:, så får jeg leve igjennom deg og de andre som er prøvere :)
 
Veldig spennende å følge med her om dagen :)
Kjenner selv at det klør i testetøs-fingrene mine :hilarious:
Skulle ønske det var jeg som var i gang med prøving på en ny spire, så fram til jeg får overtalt mannen om en nr 3 :angelic::rolleyes:, så får jeg leve igjennom deg og de andre som er prøvere :)

Ja det ble plutselig litt spennende her igjen :hilarious: vi prøver jo egentlig ikke , sånn optimalt sett så kommer ikke nestemann før om 2 år, men vi var litt uforsiktige så da sitter jeg her:hilarious: spent på om det blir to tette eller ikke :) åh, har han ikke lyst på en nr 3?❤️
 
Back
Topp