Snart tobarnsmamma❤️

Gratulerer så masse med prinsen! :Heartblue
Trist å høre at fødselen var tøff, men du er jammen meg tøffere! U go girl!:notworthy
Kos deg masse med gutten din!
 
Gratulerer så masse ❤️ Håper det går bra med deg og lillegutt nå selvom det ble en tøff opplevelse ❤️
 
Lillegutt er 3 dager idag❤️ Og for et år siden i går meldte jeg meg inn her på babyverden! Tenk det! Og her sitter jeg på barsel med den deiligste lille baby!❤️

Jeg begynner å komme meg litt etter fødsel/keisersnittet. Jeg velger å si at jeg gikk igjennom både vaginal fødsel og keisersnitt pga det eneste jeg ikke fikk oppleve med en vaginale fødsel er selve kroningen, jeg fikk kjenne på rier, kjenne på en alvorlige vinde trykke trangen og jeg kjente baby under symfysen.

Det er en del smerter i såret:/ jeg sliter med å komme meg opp av senga , men det er noe jeg må gjøre. Vi begynner å få til amminga, det eneste er melkeproduksjonen min jeg tviler på:/
Jeg kjenner en enorm sterk følelse over lillegutt, når han griner griner jeg, når noen holder han lengter jeg å få han tilbake, når noen sier han er fin så blir jeg så stolt ! Barseltårene er kommet idag, skal ingenting til før jeg bæljer .
Lillegutt har vært en del kvalm pga han mest sannsynligvis svelget fostervann under fødsel, han er og veldig smertepåvirket i sårene etter vakuumet.

Ellers så koser vi oss , blir kjent og amminga ser ut til å snart være på plass❤️ Vi håper å komme hjem til lørdag eller søndag❤️
 
Så bra alt er bra med dere ❤️❤️❤️ Leit at fødsel var litt tøff men, som noen skrev over her, du er jaggu meg tøffere! Å gå inn i det der med angst tror jeg er veldig vanskelig men du kom ut på andre siden mye sterkere og med verdens beste gave! ❤️ Håper barseltiden går fint for dere og livet er herlig ❤️❤️
 
For en herlig oppdatering :Heartred:Heartred Kos deg med lillegutten og nyt hvert øyeblikk. Må være noe helt unikt å oppleve! :happy:
 
Jeg har lest hele dagboka di i kveld - fy søren, så koselig! <3 Så glad på dine vegne for alt overstått og for den herlige lille gutten dere har nå.
 
Jeg har lest hele dagboka di i kveld - fy søren, så koselig! <3 Så glad på dine vegne for alt overstått og for den herlige lille gutten dere har nå.
Så koselig❤️❤️❤️❤️❤️
 
Idag er Olav 2 uker! Det går utrolig fort nå!
Vi begynner å bli vant til at vi er en til nå, men vi er enda i denne nybakteforeldre-bobla, alt handler om lillegutt og tror vi begge har ammetåke:hilarious: vi er så heldige at han sover om natta, våkner i 5-6 tiden for pupp, så sover han videre❤️ Ammingen går bra og han når snart fødselsvekta si. Helsesøster har vært på hjemmebesøk og hun virker fornøyd med han og vekst ❤️ Med meg går det mye bedre , jeg må innrømme at jeg har hatt det veldig tungt etter en dramatisk fødsel, men det ble som det ble og jeg skal se fremover! Det vesker en del sårveske fra keisersnittsåret, men så lenge jeg ikke har feber skal det gå fint, er og enda svimmel etter blodtapet, men er mye bedre en det var. Igår hadde han sitt første bad! Han koset ser veldig ❤️ Og navlestumpen datt av på fredag❤️


12A3F3B6-E873-47B1-B934-E2A6E786D717.jpeg
 
Jeg syns enda det er så rart å ikke være gravid, feller noen tårer når jeg tenker tilbake på magen, sparkene, hikkingen hans inne i magen og spenningen rundt det å være gravid. Misforstå meg rett, jeg er sjeleglad for at han er ute, jeg hadde det ganske tungt på slutten, men syns det er sårt at han er ute, alle som vil ha en bit av han når bare for noen uker siden var det bare meg og han❤️ Nå er han 3 uker, over fødselsvekta, snart første utviklingstrinn og vi blir mer forelsket for hver dag som går❤️
687DC75C-83DC-4213-BD70-247756FBA478.jpeg
 
Så nydelig hånd og fot! Uten at jeg har erfart å bli mor, tror jeg at jeg kan forstå litt av den følelsen - at nå skal alle ha en bit av Olav, mens det bare var dere to for litt siden. Husk at dere foreldrene kan sette grenser, men det er nok lurt å la pappaen få så stor del som overhode mulig, han har mye å ta igjen allerede :Heartred

Ellers er det godt at du begynner å komme deg litt etter fødselen, det er nok lettere å kjenne på gleden over den nyfødte også, da!
 
Olav er 6 uker, snart 7 på Søndag❤️ Han har kapret hjertet til alle rundt seg og er et stort midtpunkt❤️ Han smiler og veldig snart så ler han. Mor er friskmeldt (ifølge meg selv) jeg får til å gå lange turer og livet smiler litt for meg og❤️ Med tanke på hvor tungt ting var for meg på slutten av graviditeten så er ting mye lysere nå! Jeg gleder meg til hver dag pågrunn av han, han lyser virkelig opp hverdagen min. Nå skal jeg prøve å gå ned litt i vekt (på en forsvarlig pga amminga) skal bare prøve å spise sunnere og trimme mer. Litt rart å se tilbake på minner på snap, der har jeg visst lagret bilder av el tester fra da vi begynte å prøve på baby, og om ikke så alt for lenge så er det ett år siden gullegget ble lagt og jeg ble gravid med lille Olav ❤️
 
Jeg tenkte faktisk akkurat på deg og at det var en stund siden du hadde oppdatert sist! Så godt at det går bra med dere begge, og at ting er lettere nå :happy::Heartred
 
Jeg tenkte faktisk akkurat på deg og at det var en stund siden du hadde oppdatert sist! Så godt at det går bra med dere begge, og at ting er lettere nå :happy::Heartred
Så hyggelig ❤️ Ja er helt herlig å se at ting går mye bedre ❤️
 
Olav er 6 uker, snart 7 på Søndag❤️ Han har kapret hjertet til alle rundt seg og er et stort midtpunkt❤️ Han smiler og veldig snart så ler han. Mor er friskmeldt (ifølge meg selv) jeg får til å gå lange turer og livet smiler litt for meg og❤️ Med tanke på hvor tungt ting var for meg på slutten av graviditeten så er ting mye lysere nå! Jeg gleder meg til hver dag pågrunn av han, han lyser virkelig opp hverdagen min. Nå skal jeg prøve å gå ned litt i vekt (på en forsvarlig pga amminga) skal bare prøve å spise sunnere og trimme mer. Litt rart å se tilbake på minner på snap, der har jeg visst lagret bilder av el tester fra da vi begynte å prøve på baby, og om ikke så alt for lenge så er det ett år siden gullegget ble lagt og jeg ble gravid med lille Olav ❤️
Så hyggelig lesning! Godt å se at det går bra med deg og dere :Heartred
 
Lite oppdateringer herfra merker jeg.
Olav er nå 2 mnd og 13 dager:) han er 6 kg og ca 64 cm! Helsesøster er ikke fornøyd med vektoppgangen så nå driver jeg og pumper og vi supplerer med flaske i tillegg til amming, så vi er opptatte:hilarious: vi har en teori om at han bare orker å drikke formelken og rett og slett ikke gidder å jobbe for den fettrike melka :/ så nå handler alt om å få han på rett kjøl, latingen min:hilarious:
Jeg har bare tenkt at han har vært fornøyd når han kobler seg av/ sovnet ved puppen, men nå innser jeg at han har nok bare «nøyet» seg med formelka...
Ellers så intet nytt. Er litt nervøs for har hatt noen graviditetssymptomer, men regner veldig med at det bare er andre ting som herjer i kroppen :hilarious: orker ikke tanken om å være gravid igjen allerede nå:dead:

785FF2F4-4214-4EC3-AD2B-DA18C80EC461.jpeg
 
Last edited:
Herlig liten tass! :D Nå får han bare vokse å legge på seg :)

Har du fått mensen igjen? Satser på at det bare er litt hormoner som raser rundt :happy:
 
Herlig liten tass! :D Nå får han bare vokse å legge på seg :)

Har du fått mensen igjen? Satser på at det bare er litt hormoner som raser rundt :happy:

Ja nå må han bare bli tjukk og feit!:hilarious:
Nei mensen er enda ikke kommet,som jeg vet. Begynte på minipilla for en måned siden, så i teorien skal en til graviditet nå være klin umulig, men ei venninne av meg fødte barn nå nettop og hun ble unnfanget på minipilla,så man vet jo aldri:wacky:
 
Nydelig gutt du har :Heartblue
Håper han har kommet seg av latsiden og begynt å spise skikkelig :)
 
Nydelig gutt du har :Heartblue
Håper han har kommet seg av latsiden og begynt å spise skikkelig :)
Tusen takk❤️ nånei var på helsestasjonen i går og han hadde bare lagt på seg 150 gr på to uker:/ jeg er rimelig frustrert og lei meg :/ må vente til vi har time hos helsesøster før vi kan sette igang tiltak.
 
Back
Topp