Mammaer i nordsjøen??

Boblefrua

Forumet er livet
Kan mammaer jobber i type nordsjøturnuser og andre typer jobber hvor man må være borte i perioder?

Eller er det skadelig for familien og man må slutte i jobben?

Så sant barna har en far som stiller opp ser jeg virkelig ikke problem med det

Bor i "oljebyen" og har flere venner hvor enten mor eller far jobber offshore, ingen av de har problemer med det :)

Er vel ingen regel som sier at det er mer skadelig enn andre yrker. Regner med det er individuelt, for noen funker det og for andre ikke. Krever litt mer av den som er alene mens den andre er ute. Vet at det hadde funket dårlig for meg om mannen min var borte på den måten mens ungene var helt små, men andre takler slikt helt fint.

For noen funker det, for andre ikke. Her er pappaen offshore og det merkes så godt hver gang han reiser. Datteren til ei venninne fikk helt panikk når mammaen hadde friperiode (jobba i nordsjøen) og hun kunne aldri gå uten henne så for de var offshore uaktuelt.

Det kan de vel?
Kjenner flere som har gjort og gjør det :-)

For er lite barn som vant til mor som hovedomsorgsgiver (pga mest tid både dagtid og natt de første månedene), så tenker jeg det ikke er bra at hun går rett fra perm til å være borte så lenge om gangen. Da må far bli en like sterk tilknytningsperson først.

Det er mange som opplever at barn viser utagerende atferd, sorg osv gjentakende ganger hver gang far drar ut på jobb flere uker av gangen. For mange barn er ikke dette en grei livssituasjon.

Uten personlig erfaring tenker jeg at det for mange familier fungerer helt fint om mor eller far jobber offshore. Jeg tror likevel det er litt andre hensyn mor bør ta i begynnelsen (i svangerskapet og ift amming).

Tenkte ikke bare offshore. Men også på jobber som innebærer reising i forbindelse med kurs, konferanser :)

Tenkte ikke bare offshore. Men også på jobber som innebærer reising i forbindelse med kurs, konferanser :)

Man kan jo ikke være låst til hjemstedet bare fordi man er blitt mor. [emoji4] Klart man kan dra på kurs og konferanser, så lenge man selv synes det er greit.

Ja, det kan mammaer :) Så lenge mor og far legger tilrette for at barna ikke tar noe skade av det så ser jeg ikke problemet.

Back
Topp