Mammadrømmen

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Tenkte å lage en tråd for oss førstegangs mødre :) Mange tanker og følelser som dukker opp når man endelig skal få oppleve mammadrømmen. Kanskje det er noen som vil dele? Tanker, drømmer, tips og triks man har plukket opp, etterhvert også kanskje innkjøpsliste, navnevalg osv. Kjenner behovet melde seg allerede jeg ja!
 
For meg føles det ennå ganske uvirkelig, og jeg lurer på hvordan livet kommer til å bli når babyen kommer. Alt kommer jo til å forandre seg helt. Gleder meg så til den dagen jeg endelig får holde i armene mine, og se hvordan den ser ut :D selv om det er såpass tidlig er det lett å la tankene fly, og få lyst til å handle inn babyting!
 
Kjenner meg igjen i den!! :happy119 Rart å tenke på at man må vente i ni måneder!! Litt utålmodig allerede :laughing001 Lyst til å begynne å handle jeg å! Samboeren mente vi kunne begynne i uke 20 :eek: Tror ikke jeg klarer å vente så lenge!!

Forrige gang kjøpte jeg noe med en gang :rolleyes: Bare fordi jeg gledet meg sånn og alt ble så virkelig da, når jeg kunne titte på små søte babyklær og faktisk kjøpe noe til meg selv!
 
Spørs om jeg klarer å vente så lenge med å kjøpe ting heller :p driver allerede å titter litt på Internett, hehe! Hvis du bare trykker på den nedtellingsgreia mi så kommer du inn på siden hvor du kan lage det ;)
 
Jeg synes også det er uvirkelig, helt uvirkelig! Koselig med en tråd for oss som er førstegangsfødende! :)
 
Det jeg tenkte å :) Gleder meg til å bli kjent med dere! Blir sikkert flere som melder seg på etterhvert ;-) Jeg selv er snart 26 (neste helg faktisk) og bor sammen med min kjære i Trøndelag.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Jeg har allerede begynt å kikke på vogner og stellebord :);):p:D
 
Jeg og har begynt tittingen, men må holde meg selv i tøylene liitt til :p
 
Vi så på vogner og stellebord i dag, og drømte oss skikkelig bort, selv om vi har lovt oss selv å ikke "ta helt av" før tidligst uke 12. Mye fint og mye smiling :) Men én ting lærte vi i dag! Herregud så dyrt alt er!! Gjett om vi skal kjøpe mest mulig brukt og lage ting selv....
 
Moren min er også litt overivrig, og har allerede kjøpt litt babystasj :D så nusselige
<3ImageUploadedByBV Forum1391273456.189356.jpg
 
Jeg anbefaler Gro Nylanders bok "Mamma for første gang". Jeg har den på lydbok, og drømmer meg bort i barselstidsdrømmer. Den har god informasjon om den første tiden etter fødsel. Mest for mor, men og for far. Og mye informasjon om amming. Og tips og erfaringer er skrevet som mange små historier (fra virkeligheten). Flott bok! :)
 
Inne å sniker litt hos dere.. idag, for akkurat 2 år siden satt jeg i samme båt som dere... for nøyaktig 2 år siden satt jeg med positiv test i hånda å ble overivrig og utålmodig med en gang. Dere har så ufattelig mye å se frem til og kos dere med mye oktober-babyene deres når de kommer... Har Oktober 2012 baby og nå venter jeg August 2014 baby :)
 
Jeg også har alt tråla nettsider opp og ned, sett på vogner, senger, priser phu.. dyrt ja, men har lyst på en ny vogn, som kan brukes til forhåpentligvis søsken...:) hihi...
Mannen bare ler av meg, har møblert barnerommet i hue, tapet pynt... Guri.. jeg er ikke helt go, gleder meg så innmari, godt og vite man ikke er alene om det :p
 
So gøy me en sann tråd :D
Ej he alt laga liste over ting ej trenge til soverom, stelling, bading, amming, ut på tur(gå og bil), mest nødvendige kle etc :)
+ ej so heldig og he ei bestevenninde som elska å planlegge og som he masse utstyr som ho ikkje he bruk for:) so ej he alt fått ordna me sprinkleseng, bleiebøtte og litt små ting etc. Å vi gifta oss i august så fikk vi en heile stor badebalje fylt opp me masse ting (søstrene mine ha veldig lyst til å bli tante kan en sei :) d ej ser på som største problem e å finne ei go vogn som ikkje tek for stor plass. Har hund og bilburet tar nesten halve bagasjerommet :/
 
Siden jeg fikk positiv test den 29.januar, har jeg nesten ikke gjort annet enn å drømme om sprinkelsenger, barnevogner, bamser, myke dyner og små klær... Det er jo veldig hyggelig for meg, men jeg lurer på om det er best å vente en stund til - i tilfelle ting ikke går som de skal.

Som sikkert mange andre, har jeg allerede tenkt ut noen super-snasne navn. Dette har jeg allerede tenkt på i flere år... :p

Foreløpig vil jeg ikke egentlig si at jeg nyter å være gravid. Ikke rent fysisk ihvertfall. Jeg har veldig mye smerter i magen (menslignende smerter), sover dårlig og er kvalm... Men jeg håper det blir bedre. :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Ja, navn har jeg tenkt på en del, men jeg og mannen har ikke helt lik smak, så det kan bli spennende;) men uansett så tror jeg at jeg må se å treffe mini før jeg kan sette navn på h*n :p
Handling og møblering kommer nok til å bare være drømmer en god stund til:) Har heller ikke fortalt det til noen enda, så kan være vi får endel ting når vi bare deler lykken vår;)
 
Back
Topp