Har en datter på 3,5 som er ekstremt mammadalt. Som baby var hun glad i nærhet, pupp og kos og jeg hadde henne på meg store deler av dagen og natten. Hun har hatt perioder hvor hun har akseptert faren, men jeg har alltid vært favoritten. Nå er det sånn at jeg må gjøre alt, hvis ikke blir det fullstendig meltdown. Jeg kan knapt reise meg fra sofaen eller bevege meg inn i et annet rom (for ikke å nevne gå på toalettet, ta en dusj eller gå meg en tur) uten at hun skal være med (helst bæres). Hun leker ikke selvstendig - vil at jeg skal være med på rollespill, og vil ikke sitte alene og f.eks. tegne (jeg må være med).
Jeg blir ekstremt sliten av dette - særlig denne høsten hvor vi har vært mye hjemme pga sykdom, stengt barnehage, etc. Er i tillegg gravid og sliten på grunn av det. Har forsøkt å la henne være hos besteforeldre, men jeg får ikke dratt derfra fordi hun henger rundt halsen min og gråter når jeg skal dra. Eneste som fungerer er at hun og mannen min tar en tur ut av huset. Så lenge alle tre er hjemme, så er det kun jeg som gjelder.
Hun er verdens herligste barn med masse humor, kreativitet og omsorg. Men jeg trenger noen pauser innimellom.
Noen som har opplevd lignende? Noen tips til hva jeg kan gjøre?
Jeg blir ekstremt sliten av dette - særlig denne høsten hvor vi har vært mye hjemme pga sykdom, stengt barnehage, etc. Er i tillegg gravid og sliten på grunn av det. Har forsøkt å la henne være hos besteforeldre, men jeg får ikke dratt derfra fordi hun henger rundt halsen min og gråter når jeg skal dra. Eneste som fungerer er at hun og mannen min tar en tur ut av huset. Så lenge alle tre er hjemme, så er det kun jeg som gjelder.
Hun er verdens herligste barn med masse humor, kreativitet og omsorg. Men jeg trenger noen pauser innimellom.
Noen som har opplevd lignende? Noen tips til hva jeg kan gjøre?