Mammadalt?

Septemberlykke20

Andre møte med forumet
Jenta mi på 3,5 mnd har blitt skikkelig mammadalt de siste ukene, må til meg for å sove, spise og kose og når hun er litt sutrete skriker hun når noen andre holder henne og stopper umiddelbart når hun kommer til meg[emoji15] er det normalt å få en liten mammadalt så tidlig?

På forhånd takk for svar fra en uviten førstegangs[emoji28]

Jenta mi på 3,5 mnd har blitt skikkelig mammadalt de siste ukene, må til meg for å sove, spise og kose og når hun er litt sutrete skriker hun når noen andre holder henne og stopper umiddelbart når hun kommer til meg[emoji15] er det normalt å få en liten mammadalt så tidlig?

På forhånd takk for svar fra en uviten førstegangs[emoji28]
Aner ikke om det er normalt. Men min på 3 månder er sånn.. håpløst å få gjort noe som helst jo..

Mamma er jo tryggheten her i verden, så det er ikke så rart at de trenger oss ekstra. Med min er det heldigvis også pappaen som duger men andre vil han ikke være lenge sammen med. Han trenger meg også mindre om vi er hjemme enn om vi er på besøk.

Jeg tar det som et positivt tegn at de allerede vet hvem de hører til og vet hvem som forstår dem best i verden. Tegn på trygg tilknytning er det og vi bør finne et mer positivt ord en mammadalt for det. Noen forslag? Mamma-elsk? Det er jo faktisk bare vår hjerne som har endra seg via graviditeten for å spesialisere seg til å kjenne akkurat vår babys behov. Det er jo fint at babyen merker og bekrefter nettopp det, at det er kun DU som kjenner ham aller best som vet eksakt hvordan han vil ha det når han skal spise, sove og kose

Kam kanskje være det nye utviklingstrinnet også?

Det er helt naturlig! :) De begynner jo nå på alvor å utforske verden og det er selvsagt tryggest å gjøre med mamma nært :)

Blitt litt mer mammadalt, men ikke sånn at det går "utover noe". Pappaen mater, legger etc og han synes det er helt ok at andre holder han (men helst oss). Tror det er fordi han er med meg mest og er vant til rutinene vi har lagd oss.

Så greit å høre at andre har det likt[emoji85] synes selvfølgelig det er bra at hun har tryggheten hos meg å søker meg, men hadde vært greit å kunne gå i dusjen uten at hun var lei seg for jeg var borte 5 minutter[emoji51] vanskelig å få gjort ting i huset også med ei som bare vil være i armene til mamma[emoji1384]

Synes det er litt sånn 50:50 mellom meg og pappaen, men selvfølgelig er jo jeg den han er mest med og den som gir mat, men enkelte kvelder er det kun hos pappaen han vil være. Han er blitt mer skeptisk til andre nå og tar lett til tårene. Er vel først nå på tredje besøket denne uka at farmor og bestefar er godkjent ;)

Back
Topp