Mammadalt

Anili

Forelsket i forumet
Jenta mi har blitt 7 uker og en skikkelig mammadalt! Det er tydeligvis bare jeg som er bra nok, hun kan være i armene til andre i noen få minutter men så begynner hun å klage:eek: Kan gråte hysterisk i armene til feks pappaen, men så snart jeg får henne roer hun seg. Stakkars snille pappaen hennes, og storesøstrene som så gjerne vil holde masse:(

Selvfølgelig koselig at hun så gjerne vil være hos meg, men ganske slitsomt at det er bare jeg som kan roe henne. Føler ikke for å be så mye om avlastning da når jeg vet hun antakelig kommer til å gråte det meste av tiden:sorry:

Er deres små mammadalter?

Lille her nærmer seg seks uker og er like fornøyd hos meg som pappan. Men jeg har jo ikke ammet siden første uken, så kan jo være derfor.

Men de er blir ofte mer fornøyd med pappa hvis mamma ikke er der, altså da de ikke kan lukte eller høre deg. Men det er ikke så lett og dra når man vet de er mammadalt vil jeg tro..

Litt sånn her. Han kan kose seg hos andre om jeg holder litt avstand, men skriker og vil helst til meg om jeg er nær. Tror det er en problem for oss som fullammer. Føler meg av og til maktesløs og helt fastlåst. Får nesten dårlig samvittighet av å dra på butikken om han våkner og vil ha mat og pappaen er alene med han :(

Litt sånn her. Han kan kose seg hos andre om jeg holder litt avstand, men skriker og vil helst til meg om jeg er nær. Tror det er en problem for oss som fullammer. Føler meg av og til maktesløs og helt fastlåst. Får nesten dårlig samvittighet av å dra på butikken om han våkner og vil ha mat og pappaen er alene med han :(
Ja, det er fordelen med flaskebarn. Idag har mormor vært på trilletur i nesten tre timer mens vi fikk gjort hagearbeid, stablet ved og tatt inn hagemøblene :)

Ja, det er fordelen med flaskebarn. Idag har mormor vært på trilletur i nesten tre timer mens vi fikk gjort hagearbeid, stablet ved og tatt inn hagemøblene :)
Jeg bare elsker alle tid med baby. Jeg var på butikken en tur mens svigermor passet han. Jeg fullammer. Og jeg syntes ikke det var kjekt å være vekke fra gullet...☺☺☺

Jeg fullammer, men lillefyr er like fornøyd hos pappa. Mer fornøyd tror jeg noen ganger, roer seg godt hos far om kvelden. jeg føler meg som som meieriet;) 6 uker i går.

Last edited:
Jeg bare elsker alle tid med baby. Jeg var på butikken en tur mens svigermor passet han. Jeg fullammer. Og jeg syntes ikke det var kjekt å være vekke fra gullet...☺☺☺
Er ikke det at jeg ikke liker tida med han, men er enkelte ting samboeren ikke får ordnet alene og vi må være to. Så da er det godt med hjelp.

Men jeg hadde ikke vært like rolig om det var svigermor som passet dessverre. Stoler kun på min mamma og min venninne som har jobbet på barneavd og nyfødt intensiv i mange år.

Back
Topp