Mammadalt?

Fruen<3

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Vi begynner å se at pjokken er blitt litt mammadalt. Er jo litt forståelig når det er manma som har maten. Flere som har det slik? Og er det allerede noen pappadalter der ute?

Far sier at hun smiler mer til meg. Men jeg vet ikke jeg. Jeg syns det går litt frem og tilbake. Men hadde ikke klaget!

Vår smiler mest til fremmede folk enn til oss :) Men ellers er det varierende. Hun sovner lettere hos meg, men roer seg ofte hos pappaen. Jeg tror det er for det lukter melk av meg så når hun nettopp har spist og er trøtt så vil hun egentlig bare ha mer mat. Når det er tomt så blir hun så sinna på puppen så det nytter ikke å la henne ligge å amme heller så da er nok pappa i kombinasjon med smokken best. Men er hun bare trøtt og ikke sulten så sovner hun lettere hos meg.

Her får ho flaske og trives like godt hos begge to. Ingen forskjell egentlig. Da jeg amma sovnet hun ved puppen. Ikke så glad i å sove på oss nå lengre.

Her syns jeg vi tydelig Ser en pappa dalt :) Blir sååååå blid når pappa kommer hjem og prater mer og smiler mer til han :) Kjenner nesten jeg er misunnelig på sambo! :D

Hun er veldig blid når pappaen er i nærheten, men mamma er pupp og best i begynnelsen. Eldstemann er veldig mammadalt, det blir nok ikke tilfelle med lillemor i samme grad ;)

Kalles ikke mammadalt når det er snakk om spedbarn, det kalles naturlig første nærperson. :P ;)

Du har bært babyen inni deg i 9 måneder og har en spesielt lukt som bare mamma har. Mammalukta er ofte alt som skal til for at baby føler seg trygg og blir rolig. Ikke alle babyer er like avhengig av mamma og godtar like gjerne pappa. Mens andre babyer foretrekker mammalukt.

Våre barn har begge vært veldig avhengig av mammalukt. Uavhengig av amming. Men etter at eldste passerte året godtok hun pappaen mer og mer, og plutselig spilte det ingen rolle. Antar det samme vil skje med lillebror etter hvert som han blir eldre. ;)

Back
Topp