Mammadalt

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Noen som har mammadalter her? Her har hun plutselig blitt det.
F.eks. hvis hun sitter på armen til sambo eller bestemor og ser meg, så snur hun seg og strekker armene mot meg for å komme til meg.
Hun krabber også bort til meg og strekker armene opp for at jeg skal bære henne.
Det skjedde omtrent over natta.
 
Jaaa! :/ Det kom brått og brutalt. Og ikke kan jeg gå fra rommet heller, typ gå på kjøkkenet når ho er i stua. Da begynner ho å hylgrine stakkar :( Passer jo veldig fint nå, ettersom jeg begynner å jobbe neste helg..!
 
Ja, og det er så slitsomt til tider. Det er som om ingen andre er bra nok, bare mamma som kan. Skriker når jeg går ut av rommet og ingen andre får lov til å gi han mat...
 
kun ved legging (til nå i allefall) Pappa legger først, men hun roer seg ikke før jeg har gitt henne siste skvetten med melk.. Orker ikke å styre med det når 3 barn skal legges noenlunde samtidig. Hun får ha viljen sin akkurat på det.
Er pappa alene hjemme så kan han legge henne helt fint :)
 
Hun var litt sånn for noen uker siden. Men har hatt pappa tilvenning i 3 uker før jeg begynte å jobbe for en uke siden. Så nå funker Pappa også :)
 
Jaaa! :/ Det kom brått og brutalt. Og ikke kan jeg gå fra rommet heller, typ gå på kjøkkenet når ho er i stua. Da begynner ho å hylgrine stakkar :( Passer jo veldig fint nå, ettersom jeg begynner å jobbe neste helg..!
Skal du jobbe nå? Trodde du skulle ha kjempelang permisjon?
 
Her er pappa greit, men jeg må gjemme meg litt eller gå i et annet rom for at de skal få litt tid sammen.
I går når han skulle gi grøt titta hun etter meg hele tiden. Da måtte jeg bare gå for at hun skulle få spist.
 
Her er pappa greit, men jeg må gjemme meg litt eller gå i et annet rom for at de skal få litt tid sammen.
I går når han skulle gi grøt titta hun etter meg hele tiden. Da måtte jeg bare gå for at hun skulle få spist.
Ja, var sånn her og i starten. Så da gikk jeg ut eller inn i et anna rom og lukket døra. Da gikk det fint. Nå går det bra selv om jeg er i nærheten. Etter en lang tilvenningsfase er mamma og pappa ganske likeverdige nå. Deilig for meg, og koselig for pappaen. Blir litt mer sammensveiset alle 3 nå
 
Skal du jobbe nå? Trodde du skulle ha kjempelang permisjon?
Begynner å jobbe 20% 1 nov. Jobber bare helgene mine, lørdag og søndag tredjehver helg. Tatt ut ferie i ukedagene, så jeg begynner 100% igjen 29. desember. Og SÅ går jeg ned i 20% stilling fra mai igjen :) Kaos, men sånn må det bli..
 
Begynner å jobbe 20% 1 nov. Jobber bare helgene mine, lørdag og søndag tredjehver helg. Tatt ut ferie i ukedagene, så jeg begynner 100% igjen 29. desember. Og SÅ går jeg ned i 20% stilling fra mai igjen :) Kaos, men sånn må det bli..
Aha, skjønner. Da får du en myk start da hvertfall:)
 
Ja, var sånn her og i starten. Så da gikk jeg ut eller inn i et anna rom og lukket døra. Da gikk det fint. Nå går det bra selv om jeg er i nærheten. Etter en lang tilvenningsfase er mamma og pappa ganske likeverdige nå. Deilig for meg, og koselig for pappaen. Blir litt mer sammensveiset alle 3 nå
Vi ble ganske likeverdige i sommer, for da fikk vi være masse sammen alle tre. Det var veldig godt. Men nå har det gått litt tilbake igjen, sambo er som regel ikke hjemme før kvart over fem, halv seks, så da er det jo så kort tid til hun skal legge seg.

Heldigvis kommer han hjem tidligere fra 1.desember.
 
Har ikke merket noe til det foreløpig. Vi hadde en periode tidligere der det kun nyttet at jeg la han, men det har heldigvis gått over. Nå har det faktisk hendt et par ganger at pappaen måtte legge han. Gjett om pappaen var stolt da.
Jeg har en liten mistanke om at han kommer til å bli pappadalt. Han blir alltid så utrolig blid når pappaen kommer hjem fra jobb, uansett hvor dårlig humør han gjerne var i før. <3 For meg som tidligere var gift med en som ikke brukte særlig tid med storegullet så er det veldig rørende å se.
 
Hun er visst ikke så mammadalt som jeg trodde likevel. Da sambo kom hjem idag satt hun på fanget mitt, men snudde seg mot ham, smilte og rakte armene mot ham for å bli løftet opp. Veldig koselig!
 
Selv om hun definitivt er mest sammen med meg, vil nesten si 90 % lyser hun opp når mannen kommer hjem, hun blir helt vill og smiler fra øre til øre.

Hun blir ikke akkurat det når hun ser meg, haha. Jeg er hun sure og kjedelige.
 
Han er veldig mammadalt om dagen, men lyser opp når pappaen kommer hjem:) Og når vi får besøk. Endringen er stort sett at han må sjekke innom meg litt innimellom.
 
Back
Topp