Mammadalt

Rakel1976

Elsker forumet
Flere som har mammadalter her?

Jeg har alltid syntes at det har vært koselig når Heid viser sin hengivenhet for meg, men nå begynner det å bli slitsomt. Ho skal sitte på fanget mitt hele tiden eller jeg skal ha all oppmerksomhet på ho hele tiden. 
Her er det nemlig nesten bare mamma som gjelder så lenge jeg er tilstede. Innimellom kan storebror eller pappa'n være gode nok hvis de leker med ho. 
Den siste uken har jeg vært veldig plaget med pollen allergi, og det som hører til der. Jeg kjenner at jeg ikke har noe overskudd og min tålmodighet har heller ikke vært så stor. I tillegg så har pappa'n hennes jobbet kvelder og netter siste uken så etter jobb og barnehage har det kun vært ho og meg hele tiden. 
I går var vi en tur hos hennes farmor og farfar i håp om at jeg kunne få litt "fri", men selvfølgelig var det mitt fang ho skulle sitte på hele tiden, eller jeg som skulle dytte ho på huska. 

Vet nesten ikke hva jeg skal gjøre lenger. 

Kanskje besteforeldrene kan passe henne litt?

Så kan du få litt tid for deg selv?

Her har det vært litt opp og ned om vesla er mammadalt eller pappadalt. Til tider har hun vært helt klengete på den av oss som er til stede, og nektet å leke med andre e.l. Men ikke så gale som du sier.....
Hos oss tror jeg det har hjulpet en god del at det har vært større jenter på besøk (eldre slektninger), sånn ca. 4 år eldre enn henne o.l. for de ser hun sånn opp til og vil være med å leke (de som var på samme alder, eller 1 år eldre hjalp det ikke med). På det viset har hun løsrevet seg litt mer. Farmor har også blitt mer populær lekekamerat når hun er på besøk, og det er nok fordi hun har vært flink til å aktivere henne når hun har passet henne alene. For når vi har vært i nærheten tidligere samtidig med besteforeldrene så har hun ikke vært villig til å bli med dem på kjøkkenet eller lekt, da har hun sittet i fanget vårt...... Barnehagen har også uten tvil hjulpet her.
Så jeg ville nok sendt henne på besøk til besteforeldrene litt alene;-)

Back
Topp