Mammadalt eller pappadalt?

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Kan vi ta en runde på om barna foretrekker mamma eller pappa? Jeg har en teori om at hvis man har relativt tette, så er første ungen mammadalt og neste pappadalt.

Men vi får se!

Mine:
Førstemann: foretrekker mamma
Andremann (2 år yngre): foretrekker pappa

Last edited:
Her går det i perioder, og jeg puster lettet ut de periodene hun er pappadalt :hilarious:
Er forøvrig 4 år.

Jenta på straks 2 bytter på det.. en dag meg, og neste dag far. Vet aldri..
De to eldste er mammadalter, men de bor stort sett med meg og ser bare far i helgene.

4-åringen er mest mammadalt, ekstremt mammadalt. Lillebror liker bare puppen foreløpig :P

Eldste var veldig mammadalt når hun var liten og yngste pappadalt. Det gikk mer i perioder når de ble litt større.

Eldste var relativt mammadalt det første 1,5 året. Nå har det bytta på de siste årene og har ikke inntrykk av at han er mer mot den ene eller den andre. Han er 4,5 år nå, men jeg ser at han ser veldig opp til alle mannlige forbilder i familien som bestefedre, onkler, pappaens kompiser osv. og er mer opptatt av disse enn feks tanter og mine venninner.

Yngste er 1,5 år og er og har alltid vært mye mer mammadalt enn den eldste. Fortsatt sånn at hun blir lei seg når hun skjønner at pappaen skal legge henne, selv om vi bytter på annenhver dag :wacky: Hun skreik til hun begynte å brekke seg og kaste opp hvis pappa skulle legge henne de første 10-12 mnd, og hun ville ikke ha pupp for å sovne engang, det bare skulle være armkroken til mamma :hilarious:

Eldste på 4 er ekstremt mammadalt, og yngste er vel mest pappadalt, men varierer litt :p

Alle 3 er pappadalter. Godt at ingen er mammadalt :hilarious: De er født i april 2016, april 2017 og august 2020.

Begge to (18 mnd og to uker mellom), er mammadalter. Jeg håper det snur snart (ja, vi deler på oppgaver og har gjort det hele veien). Fryktelig slitsomt, særlig siden det er konsekvent meg de vekker på natt. :dead: Om jeg legger meg på et annet rom så løper de rundt i gangen og roper etter meg, fremfor å gå over til faren sin side av senga og vekke han. :bag:

Begge er mest mammadalt, det er 19 mnd mellom dem. Begge svinger litt frem og tilbake ,men mest mamma og lengre perioder med mamma. Eldste er litt mer mammadalt enn nr 2

Mammadalt for alle penga:hilarious:
Tror jeg kan telle på en hånd antall ganger pappan har fått lagt mini på kvelden, og det er i løpet av over to år:wacky:

7 åringen er pappa jente <3
Snart 5 åringen er mamma jente <3
1 åringen er mamma jente <3

Mammadalt for alle penga:hilarious:
Tror jeg kan telle på en hånd antall ganger pappan har fått lagt mini på kvelden, og det er i løpet av over to år:wacky:
Bra det ikke er bare oss :hilarious: Her er det ramaskrik om far legger. Er din slik at h*n vil ikke holdes eller kose med far å?

Bra det ikke er bare oss :hilarious: Her er det ramaskrik om far legger. Er din slik at h*n vil ikke holdes eller kose med far å?
Far får ta kveldsstellet/bading, og kan godt lese bok og kose innimellom, men så snart det er snakk om å sovne så er det kun mamma som er godt nok.
Er ikke så alt for lenge siden at det stort sett var bare jeg som fikk ta kveldsstellet og lesing så jeg øyner et lite håp om at det en dag blir far sin tur å gjennomføre hele leggingen :hilarious: har også hatt et par ganger der mini har sendt meg ut av rommet og klart å sovne selv, men det kan også telles på en hånd:wacky:

Back
Topp