Mamma sine fødselshistorier

Godis

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Spurte mamma om hvordan hennes 3 fødsler var igjen... kjenner jeg gruer meg litt til jeg skal føde :p

Rødt er søsteren min og blå er broren min :)

Vedlegg

• 1480271922899.jpg
    1480271922899.jpg
    73,6 KB · Visninger: 96
Spurte mamma om hvordan hennes 3 fødsler var igjen... kjenner jeg gruer meg litt til jeg skal føde :p

Rødt er søsteren min og blå er broren min :)

Uff, krysser fingrene for at du er heldigere:)

Moren min har født tre jenter, og alle tre fødslene var dramatiske. Selv hadde jeg en fantastisk fødsel:)

Uff, krysser fingrene for at du er heldigere:)

Moren min har født tre jenter, og alle tre fødslene var dramatiske. Selv hadde jeg en fantastisk fødsel:)
Takk, håper jeg også :D
høres bra ut! Kjekt med solskinnshistorier

Mamma og jeg hadde vidt forskjellige fødsler. Med nr en ble hun satt igang, var ikke moden. Fødsel tok 6timer fra første igangsetting til baby ute. Ingen komplikasjoner.
Nr2 Styrt fødsel. Kom inn med full åpning. Baby ute 15 min etter ankomst. Tok 1,5time fra første rie.
Nr3 Nesten ikke merkbare rier, måtte bøye seg for å kjenne noe. Drømmefødsel. Tok under 12t fra første antydning til baby ute. Stooor baby 56cm og over 4,5kg 39rundt hodet.

Nr 4 4timer fra begynnelsen til slutt. Unge ute etter 20 min på føden. Navelstreng rundt hodet og kroppen. Surret bare opp, baby fikk tilbake farge og ble lagt på brystet.
Ingen strekkmerker.

Min fødsel 32timer med hyppige rier. Fikk riestimulerende drypp. Fin fødsel ellers. Fikk strekkmerker.

Så ville slappet av. Ikke sikkert du opplever likt

Mamma med nr 1(meg): skulle ut i 7ende måned, ble lagt inn på sykehus med sengehvile. Lå slik i en mnd, så datt fosterlyden og hastekeisersnitt måtte utføres. Lagt i kuvøse, men alt ok.
Men nr 2: vanlig fødsel, men min kjære bror dro med seg alt på sin vei ut. Så hun måtte få utført plastisk kirurgi nedentil for å bygge opp veggen og sette ting på plass.

Har heldigvis ikke hatt en fødsel lik hennes *bank i bordet*

Heldigvis er ikke alle fødsler like. Min har jeg ikke hørt veldig mye om, den var ganske udramatisk. De eneste var at jeg kom 1 uke tidligere en planlagt, og de dagene rundt var noen av de mest ekstreme kalde dagene, så kalde at de hadde problemer med å holde rommene varme, så jeg lå i kuvøse for å holdes varm.
Lillebror derimot, var ganske så dramatisk. Mamma er en liten dame, og mens hun gikk gravid med lillebror så var magen hennes helt ekstrem svær.
Under den aktive delen av førselen så sovnet flere ganger, og fikk elektroder på hodet for å vekke han. Det tok alt for lang tid, det endte med hastekeisersnitt der mamma fikk full narkose. Viste seg at mamma på 45 kilo med null hofter hadde aldri i verden klart å fått lillebror på 4920 g ut på egen hånd :/

Back
Topp