Mamma/pappa kvelder

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Helt enig med deg, viktig å møte opp.
Hørte noen sa det ble mindre mobbing i klassen også for om foreldrene hadde god tone seg i mellom så smittet det over på barna.

All ære til deg som stiller opp når du har angst! Dt står det respekt av
Tusen takk :D Det har jeg også hørt. Ang mobbing.

Jeg tenker at jeg vil barnas beste. Så da tvinger man seg avgårde :) Litt surt å være den som ikke er med hver gang og gå glipp av viktige samtaleemner. For mye er ting vi snakker med barna om også. Som mobbing, inkludering og alt som hører med.

Oi. Det håper jeg ikke blir en trend her oppe, for det hadde jeg nok hatt store problemer med å delta på, på grunn av min psykiske sykdom :/

Tusen takk :D Det har jeg også hørt. Ang mobbing.

Jeg tenker at jeg vil barnas beste. Så da tvinger man seg avgårde :) Litt surt å være den som ikke er med hver gang og gå glipp av viktige samtaleemner. For mye er ting vi snakker med barna om også. Som mobbing, inkludering og alt som hører med.
Ja jeg har hørt det flere ganger og da deltar hvertfall jeg for det er mye mobbing blant barn rundtomkring.
Ja ikke sant, det blir jo mye samtaler om det vi snakker med barna om

Praktiseres ikke her

Har vore på kvelder sammen med barna. Men ikkje uten. Og det er eg heller ikkje interessert i :p blir litt for påtvunget og det takler eg ikkje. Er veldig dårlig med nye folk i store mengder. Mye kjekkere og prate med dei ein og ein etter dei har vore på besøk hos hverandre. Så vi blir jo kjent. Og ser hverandre på
Skole kvelder :) noen av foreldrene i klassen er og mye eldre en meg. Så føler ikkje vi passer som venner.

Har vore på kvelder sammen med barna. Men ikkje uten. Og det er eg heller ikkje interessert i :p blir litt for påtvunget og det takler eg ikkje. Er veldig dårlig med nye folk i store mengder. Mye kjekkere og prate med dei ein og ein etter dei har vore på besøk hos hverandre. Så vi blir jo kjent. Og ser hverandre på
Skole kvelder :) noen av foreldrene i klassen er og mye eldre en meg. Så føler ikkje vi passer som venner.
Det handler jo ikke om at man må være venner, men så man klarer å omgås og at det da oftest også blir mindre baksnakking

Vi mødre treffes hver gang et barn i klassen har bursdag til guttungen :) ungene leker og feirer bursdag, mens vi mødre som har tid (ofte nesten alle) hjelper til der det trengs og skravler :)

Har vært ett par ganger med klassen til minste... Aldri dratt, ser ikke poenget rett og slett!

Ser du ikke poenget i å bli kjent med foreldrene i klassen til barnet ditt??? Jøss, en spesiell type du..

Pleier være nettverksmøter 2 ganger i året. (Foruten det er det akedag, spillekveld, sommerfest og sånt som arrangeres utenom av foreldre

Er forsåvidt koselig det. Problemet er bare jeg sliter med litt angst og mistrives veldig. Alle kjenner alle, utenom meg. Så blir ofte til jeg sitter å nikker med. Jeg får litt noia og blir fort inneslutta i de sammenhengene. Men viktig å møte opp også syns jeg. For en del problematikk blir jo tatt opp. Som mobbing og spesielt disse jentene. De kan utestenge de. Etter vi begynte med disse møtene har det vært lite "tull" med jentene i klassen. Så fordi om jeg ikke trives helt i de sammenhengene, er det viktig å møte opp og være aktiv. :) Syns jeg.
Så utrolig bra at du stiller opp!! All kred til deg! Hadde bare alle vært som du..

Har ikke hatt egne "mammakvelder," men vi har temakvelder med samme funksjon: Førstehjelpskurs, nettvett, loppemarked... Fotball-foreldrene ser landskamper sammen, og foreldrene på svømmekurset drummer kaffe menns ungene er I vannet.

De store ungenes foreldre er minst like viktige som barselgruppa, og å kjenne tenåringsforeldrene kan være livsviktig.

Back
Topp