Mamma på fulltid

XOXO

Andre møte med forumet
Helt ærlig, dere som går hjemme med barna, og ikke jobber.
Føler dere at dere har en fulltidsjobb?
Føler dere at dere har en jobb dere trives med?

Også til slutt, føler dere at dere har en jobb som er lite takknemmelig??

Fikk høre det i dag nemlig, av en saksbehandler på bupa, at det å være mamma på fulltid er den minst takknemmelighetsfulle jobben man kan ha..

Må si jeg holdt på å dette av stolen, og måtte sette han på plass med å si at det var den beste jobben i hele verden, og at det var helt motsatt av hva han sa, men han bare så på meg rart og sa at sånn var det ikke.. Er det mulig??

Ja, jeg er alene mamma, og jeg elsker det, men hva var det med denne mannen??? Kan jeg stole på at han er den riktige til å hjelpe min sønn???

Ingen som vil kommentere??? Eller skriver jeg veldig uforstålig???

Oi, takk for innspill :)
Nei, det kom nok ikke feil ut. Men når det er sagt så er vi nok alle forskjellige. Jeg er alene med barna og det er jo tøft, men jeg ville ikke hatt noen annen jobb i hele verden. Jeg stortrives. Jeg har angst, så mine sosiale greier ender på foreldremøter ol.. Jeg stiller opp pga barna, men jeg trives best hjemme med de.. Jeg aktiviserer ikke ungene 100% av døgnet, men vi har da både tv og data [;)]

Eg tenker at han muligens mener at det er en utakknemlig jobb å være fulltidsmamma/hjemmeværende, ikke i morens egne øyne nødvendigvis, men i omverdens øyne! Er jo mange som mener at mødre som er hjemme bare kan kose seg, gå på cafe, slappe av osv og at det dermed ikke er noen fulltidsjobb! Er nok mange unge som "ser litt ned på" de som "bare" er hjemme, mens mange av de eldre ikke kan forstå hvordan man kan jobbe vekk fra ungene.

At en jobb er utakknemlig betyr at den koster mye, og gir lite av seg.

Jeg tviler på at en person som har valgt å jobbe med barn og unge mente dette som at fulltidsforeldre-jobben gir lite av seg personlig. Jeg tenker at han mente samfunnsmessig. Ikke sparer man opp pensjon, ei heller rett til dagpenger e.l. dersom man skulle ha behov for det etter hjemme-perioden.

Hvilken sammenheng sa han dette i?

Back
Topp