Mamma og storesøster ferie?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Tenker litt på ferie for 2016. Storesøster hadde skikkelig kolikk når hu var baby og sydentur var helt utelukket... Er så redd for å bestille tur også får lillesøster samme problemet :(

Men så sier mannen her om dagen: " kan ikke dere dra da så kan jeg og babyen være hjemme en uke"

Høres jo kjempe koselig ut da, bare meg og storesøster, sikker på hun vil sette pris på det også.

Men er det innafor? Å dra en uke uten mann og baby? Da vil jo baby være ca 5/6mnd gammel....

Jeg ville ikke gjort det :-) Er vel noe forskning på at man ikke skal være borte fra babyen før de er over året? (Lenger enn en natt og sånn) Ville satset på familieferie :-) Hvorfor er sydentur utelukket med kolikkbaby? :-)

Jeg ville ikke gjort det :-) Er vel noe forskning på at man ikke skal være borte fra babyen før de er over året? (Lenger enn en natt og sånn) Ville satset på familieferie :-) Hvorfor er sydentur utelukket med kolikkbaby? :-)
Men går ikke den forskningen på at begge foreldrene er borte? I dette tilfelle vil jo babyen være med far. Mulig jeg tar feil.

Jeg hadde nok likevel tatt en noe kortere tur, en langhelg eller noe sånt. Hadde savnet baby og mann for mye❤️

Men går ikke den forskningen på at begge foreldrene er borte? I dette tilfelle vil jo babyen være med far. Mulig jeg tar feil.

Jeg hadde nok likevel tatt en noe kortere tur, en langhelg eller noe sånt. Hadde savnet baby og mann for mye❤️
Du har sikkert rett :-) Jeg ville ikke tatt sjansen selv :-)

Jeg tror det hadde gått helt fint for bebisen sin del. Her ble jeg selv innlagt på sykehus med brystbetennelse og blodforgiftning når minste min var 2 uker gammel. Hun måtte være hjemme med pappaen de første dagene, før sykehuset forsto at det var en uholdbar situasjon for meg. Må man, så må man... Nå må jo ikke du - men poenget mitt er at det går helt sikkert fint, hvis DU føler du klarer det. Jeg hadde nok hatt problemer med å være en uke borte fra min bebis, men evt en helgetur? :)

Jeg tenker at det er innafor.
Da får pappan blitt kjent med lillesøster også, før hun er stor og han eventuelt skal ha permisjon.

Syns bare ikke det er koselig for noen med en baby som bare gråter... Blir nok ikke bedre av at det er varmt heller for ikke å snakke om hvor irriterende det må være å ha en gråtende baby ved siden av seg på bassengkanten for de andre på hotellet...

Det må nesten du kjenne på selv, hvor flink mannen din er, samt hvor stressa du hadde følt deg mens du er der nede.

Jeg reiste med junior til syden når han var 6 uker gammel. Han ble litt syk der nede men vi fikk god hjelp :)

Jeg tror jeg hadde tatt med meg alle mann :)

Kanskje ta med sånn avbestillings forsikring, så du kan føle på det litt nærmere?

Jeg tenker at det er innafor.
Da får pappan blitt kjent med lillesøster også, før hun er stor og han eventuelt skal ha permisjon.

Var det mannen sa også.... Virket som han syns det virka koselig og at det er koe han virkelig har lyst til :)

Syns bare ikke det er koselig for noen med en baby som bare gråter... Blir nok ikke bedre av at det er varmt heller for ikke å snakke om hvor irriterende det må være å ha en gråtende baby ved siden av seg på bassengkanten for de andre på hotellet...
Ah, sånn ja :-) Lurte bare på om det var noe jeg ikke hadde fått med meg ift kolikk og varme eller flyturer :-)

Ikke ta sorgene på forskudd :) Det er ikke for sent å booke en sydentur ETTER bebisen er født. Vi tok med vår minste til Spania i Juli når hun var 3mnd gammel, og det gikk knirkefritt. Ble virkelig en drømmeferie, der både Mia i vognen koste seg glugg med bare tottiser og Teo på 4 storkoste seg :) :)

Jeg kunne lett ha gjort det. :) Her blir mannen en "likeverdig forelder", og den forskningen baserer seg på at begge med daglig omsorg reiser vekk. Så hadde ikke reist vekk begge to. Men én av oss går fint. :)

Ikke ta sorgene på forskudd :) Det er ikke for sent å booke en sydentur ETTER bebisen er født. Vi tok med vår minste til Spania i Juli når hun var 3mnd gammel, og det gikk knirkefritt. Ble virkelig en drømmeferie, der både Mia i vognen koste seg glugg med bare tottiser og Teo på 4 storkoste seg :) :)

Og til info: nummer 1 var kolikkbaby og var kjempeurolig de første 10 månedene.. Nr 2 var supertilfreds og bare sov, spiste og smilte. Så det er ikke gitt at dere får en kolikkbaby til :)

Hvis mannen virkelig har lyst, syns jeg hvertfall ikke det er noe stress :)

Jaja.. Var hans forslag... Han er veldig rolig rundt alt som har med baby å gjøre :p kan brått endre seg når baby kommer da...

Jeg kunne lett ha gjort det. :) Her blir mannen en "likeverdig forelder", og den forskningen baserer seg på at begge med daglig omsorg reiser vekk. Så hadde ikke reist vekk begge to. Men én av oss går fint. :)

Her også blir vi likeverdige... Håper på at mannen kan gi en del mat på flaske også for at de skal få samme tilknytningen... Syns det er viktig :)

Jaja.. Var hans forslag... Han er veldig rolig rundt alt som har med baby å gjøre :p kan brått endre seg når baby kommer da...

Da syns jeg du skal gjøre det! Bestill ferie, med avbestillingsforsikring, avtal med mannen, og si at dere har BEGGE muligheten til å ombestemme dere når lillesøster har kommet.
Tenk for et fantastisk ego-boost det er for pappa å få være bare pappa helt alene hele uka!
Og du trenger jo ikke si noe til storesøster før det nærmer seg uansett, for det blir jo lenge for de små å vente til neste sommer liksom ;)

Her også blir vi likeverdige... Håper på at mannen kan gi en del mat på flaske også for at de skal få samme tilknytningen... Syns det er viktig :)
Ja, det forutsetter jo at babyen tar flaske og alt. Men mest sannsynlig gjør den jo det. Syns også det er viktig at mannen får ta sin del. Både for min del, men også for far og barn sin del. Vet flere der far nesten ikke har noe med babyen og gjøre før det er blitt året. Litt satt på spissen. Men mor gir ikke far noe reelt ansvar før det. Jeg vil feks kunne reise på skravlekvelder hos venninner, uten å få en panisk mann på telefonen som ikke får babyen til å slutte å gråte. :p

Da syns jeg du skal gjøre det! Bestill ferie, med avbestillingsforsikring, avtal med mannen, og si at dere har BEGGE muligheten til å ombestemme dere når lillesøster har kommet.
Tenk for et fantastisk ego-boost det er for pappa å få være bare pappa helt alene hele uka!
Og du trenger jo ikke si noe til storesøster før det nærmer seg uansett, for det blir jo lenge for de små å vente til neste sommer liksom ;)

Tror nok han hadde storkost seg da ja :)

Back
Topp