Mamma og pappa/ mor og far eller....

tinydancer

Flørter med forumet
Jeg er fra Østlandet, og er vant med mamma og pappa. Mannen er fra Vestlandet, og er vant med mor og far.

Jeg synes det høres litt fremmed ut å skulle bli kalt mor, og mannen synes det samme om pappa [emoji13] også synes vi begge det klinger litt rart med mamma og far [emoji85]
Noen her som bruker en blanding? Eller andre ord?
Kanskje er det bare en vanesak [emoji4][emoji23]

Hehe synes det ble litt rart med mamma og far men alt går jo;) Er vel bare vanesak men tror kansje det kan bli litt spørsmål om det men det gjør det jo med alt som ikke er "vanlig";) Gå for det dere føler er best for dere:):)

Her i huset det mamma og pappa:) Er fra Rogaland :p

Fra januar her og fra Vestlandet. Her blir det mamma og pappa, ikke hørt om noen som bruker mor og far her så litt overrasket over at mannen din er vant til det...

Mor og far er for meg besteforeldra mine. Jeg er fra Østlandet.

Vi bruker mamma og pappa. Hadde jeg vært i deres situasjon ville jeg brukt det dere er mest komfortable med (mamma og far) eller det som er vanligst der dere bor :-)

Fra januar her og fra Vestlandet. Her blir det mamma og pappa, ikke hørt om noen som bruker mor og far her så litt overrasket over at mannen din er vant til det...

Alle i familien hans har brukt mor og far, og alle vennene hans bruker det [emoji4]
På jobben er folk vant med begge deler, så ikke vet jeg [emoji4]

Vi kommer fra Vestlandet (30 min fra hverandre) og han sier mor og far mens jeg sier mamma og pappa. Så er nok bare helt individuelt hva man er vant til :) men jeg sa klart fra starten av at det er helt uaktuelt å få barn som kaller oss mor/far, så han fikk bli vant til tanken om mamma/pappa før det ble noe baby i hus (litt på tull men og ganske seriøst :p )! 11 år senere er vi gravide og han synes selg mamma pappa er finere nå ;) mor/far er så formelt og kaldt for meg, men vi har jo alle ulike assosiasjoner ut fra erfaringer og hva vi er vant til !

Hehe synes det ble litt rart med mamma og far men alt går jo;) Er vel bare vanesak men tror kansje det kan bli litt spørsmål om det men det gjør det jo med alt som ikke er "vanlig";) Gå for det dere føler er best for dere:):)

Her i huset det mamma og pappa:) Er fra Rogaland :p

Ja, jeg også synes det høres så snålt ut med "en av hver" [emoji85]
Tror jeg skal jobbe videre med å bruke mamma og pappa, har jo noen måneder igjen enda [emoji23]

Vi bruker mamma og pappa. Hadde jeg vært i deres situasjon ville jeg brukt det dere er mest komfortable med (mamma og far) eller det som er vanligst der dere bor :-)

Vi bor i Stavanger nå, og etter hva jeg har fått med meg brukes begge deler.
Har jo noen måneder enda å finne ut av det [emoji4]

Jeg er vant til mamma og pappa og vil bruke det. Men han vil bruke mor og far. Jeg syns det hørres alt for formelt ut å bruke mor og far. Så hvis han ikke skifter mening blir det mamma og far[emoji28] noe som iallefall høres rart ut [emoji23][emoji23]

Mamma og pappa her også. Tror det kun er en vanesak. [emoji6] Har jo de barna som bruker fornavnet til foreldrene også, på tross av hva foreldrene har ønsket de skal si [emoji28]

Jeg er vant til mamma og pappa og vil bruke det. Men han vil bruke mor og far. Jeg syns det hørres alt for formelt ut å bruke mor og far. Så hvis han ikke skifter mening blir det mamma og far[emoji28] noe som iallefall høres rart ut [emoji23][emoji23]

Jaja, godt vi ikke er de eneste da [emoji23] føler meg som en gammel dame eller overklassefrue hvis ungen skal kalle meg "mor" [emoji85] det går bare ikke oppi hodet mitt [emoji23]

Her tror jeg faktisk det blir mor og far :p
Samboer er vandt med det, og jeg sier noe helt annet enn mamma og pappa selv - sa har da ingen egne holdepunkter.
Helt ok for meg at det blir mor og far :)

Jeg er fra Østlandet, og er vant med mamma og pappa. Mannen er fra Vestlandet, og er vant med mor og far.

Jeg synes det høres litt fremmed ut å skulle bli kalt mor, og mannen synes det samme om pappa [emoji13] også synes vi begge det klinger litt rart med mamma og far [emoji85]
Noen her som bruker en blanding? Eller andre ord?
Kanskje er det bare en vanesak [emoji4][emoji23]
Vi valgte mamma og far [emoji4] men barnehagen og resten av verda fulgte ikkje opp, så no er det mamma og pappa [emoji53] Litt kjipt at valget vårt ikkje blei respektert. Men men, det betyr jo til sjuande og sist ikkje all verda. Ei vanesak [emoji4]

Vi valgte mamma og far [emoji4] men barnehagen og resten av verda fulgte ikkje opp, så no er det mamma og pappa [emoji53] Litt kjipt at valget vårt ikkje blei respektert. Men men, det betyr jo til sjuande og sist ikkje all verda. Ei vanesak [emoji4]

Oj, da hadde jeg blitt irritert og sagt ifra, tror jeg. Men, når alt kommer til alt er det vel en vanesak, ja [emoji4]

Vi er begge fra ulike steder på Vestlandet, han bruker mamma/pappa og jeg mor/far, så hos oss blir det mor og pappa ;) Også fordi hans barn fra før bruker pappa, så han kan ikke være begge deler :p Men gjenstår å se om det blir fulgt opp som Ønskenr.3 nevner, mor og far begynner å dø litt ut i området her..

Back
Topp