Mamma Ninnis dagbok ❤️

Mamma99

Blir kjent med forumet
Kjære dagbok :Heartbigred

Spennende, dette er nytt siden jeg hang rundt her sist - for 10 år siden. Så første dagbok innlegg blir en liten intro...

Jeg har to fine gutter fra tidligere ekteskap, Mathias født i 07 og Alexander født i 11.
Jeg traff min nåværende mann, Alex (ja, sånt blir det potensielle forviklinger av) i Dublin for 7 år siden. Han er opprinnelig fra Romania, men har bodd mange år både i USA og Irland.
Jeg var ikke interessert i et langdistanse-forhold, men han tok en stor sjanse "If I move to Norway, will you date me then"

Jeg var ferdig med barn, han hadde aldri sett for seg et liv med kone og barn, men han fridde på 1års dagen vår.
Min foreløpige minstemann gikk i barnehagen da Alex ble hans Tata*, og de to har "vokst opp" sammen. Med årene har ønsket om eget barn vokst veldig i min mann, og jeg anerkjenner at folk kan forandre seg. Jeg har også alltid ønsket meg en liten prinsesse, kanskje dette er gangen det virkelig klaffer?

Odsen er ikke på vår side.
Klokka tikker - jeg er 39 år og 8mnd.
Jeg har to tunge risikosvangerskap bak meg med to premature fødsler. Jeg har kronisk migrene, blir fort stresset og muligens arvet fibromyalgi fra mamma. Jeg står på endel faste medisiner og må følges tett opp igjennom et eventuelt svangerskap.
Jeg trener endel styrke og har en online PT som nå endrer programmene mine tilpasset forberedelse på graviditet.

Jeg har gått på p-pille i årevis og aner ingenting om syklusen min. Så nå venter jeg på et lass med eggløsnings-tester, så jeg kanskje kan finne ut hvor jeg er i løypa. Vi er enige i at vi ikke kommer til å gå videre med andre måter å få et barn på. Enten skjer det naturlig, eller så var det ikke meningen. Jeg er crazy nok som jeg er, om jeg ikke skal ta ekstra hormoner :smiley-bounce022

Så nå er jeg i den spennende, men kjedelige limboen der jeg tenker på baby, på utstyr, på leker, på interiør, på fødsel, på maternity klær, på navnevalg...
Hvis jeg skal stole på at jeg har normal syklus, har jeg min første IKM 17.mars.

En ting er sikkert - ingenting kommer til å bli som normal i tiden fremover. Så det blir godt å kunne dele det med noen!


*Tata er rumensk for pappa, så begge barna omtaler min mann som Tata.
 
Så koselig historien deres er:Heartred Håper det klaffer for dere. Det blir spennende å følge med på reisen din!
Det er en kjærlighetshistorie, men for oss, som for alle, går livet opp og ned. Covid var skikkelig tøff, vi mistet svigerfar bare et halvår i forveien og jeg mistet jobben to ganger under pandemien. Nå er ting på stell og klokka tikker - så "No time to waist!"
 
Det er en kjærlighetshistorie, men for oss, som for alle, går livet opp og ned. Covid var skikkelig tøff, vi mistet svigerfar bare et halvår i forveien og jeg mistet jobben to ganger under pandemien. Nå er ting på stell og klokka tikker - så "No time to waist!"
Huff, det var leit å høre! Må ha vært tøft. Livet er definitivt en berg og dalbane. Godt å høre det er bedre med dere nå. Vært tøft her og med MA nå i janur, i første svangerskap. Redd for veien videre, men må bare prøve og håpe på det beste :) Krysser fingrene for oss begge!
 
Huff, det var leit å høre! Må ha vært tøft. Livet er definitivt en berg og dalbane. Godt å høre det er bedre med dere nå. Vært tøft her og med MA nå i janur, i første svangerskap. Redd for veien videre, men må bare prøve og håpe på det beste :) Krysser fingrene for oss begge!
Uff, det er tøft å miste, uansett hvordan eller når. Selv om det fortsatt er litt tabu å snakke om. Det er jo mange som opplever det samme, men fortsatt føles egen sorg allikevel så enorm og ulik.
Nå kommer våren - nå går det fremover!
 
Symptomer!!
Fortsatt en uke til IKM om man tar høyde for at jeg har perfekt 28 dagers syklus første PP etter p-pille :cool:

Det er så lenge siden sist jeg var gravid at jeg husker rett og slett ikke hvilke symptomer jeg hadde annet enn ekstrem kvalme. Første gang gikk jeg til legen fordi "omgangssyke" ikke gikk over. Så på en måte føles alt helt nytt.

Torsdag kveld merket jeg at puppene var veldig ømme. Skikkelig ubehagelig. Og det vil ikke gå over. Mannen har fått beskjed om å behandle de pent, og han kjenner også at de er annerledes.
Han håper selvfølgelig veldig på full klaff før vi egentlig har kommet ut av startgropa! Jeg har mine tvil, men håpet er der. Min amazing kollega og "work wife" mener det kan være EL symptomer også, men jeg velger å ignorere det :smiley-angelic006

Avtalt med mannen å teste på torsdag. Vi reiser til Wien med barna på torsdag kveld, og tenker det er greit å vite om det er ok med et glass vin eller ei den helgen.

:Heartbigred
 
To nye symptomer dukket opp i går/natt.

Kvalme...:yuck: Den hadde jeg håpet skulle holde seg unna denne gangen. Men merkelig nok bare på kvelden/natta, ikke på morningen i dag. Kanskje var det bare et snev av noe annet... Eller kanskje er det baby?

Erotiske drømmer... Dette mener jeg å erindre at jeg har lest er et symptom? Følte meg nesten flau og skyldig når jeg våknet i dag morges. Turte ikke engang si noe til mannen!

Mandag i dag - torsdag skal jeg teste - fredag er IKM...

Dette blir en spennende uke. :Heartbigred
 
Håper det er full klaff på første forsøk :smiley-angelic001 :Heartpink Du har gode symptomer, mange drømmer mye rart, også erotiske drømmer når de er gravide:cool14 Blir spennende å se❤️
 
Fortsatt ingen TR. Etter to blenda tester på onsdag og torsdag, har vi hatt en testfri weekend i Wien. Symptomene har ikke gitt seg, fortsatt ekstremt såre nipler, hovne pupper og tidvis kvalm. I går blødde jeg også neseblod, noe jeg aldri gjør. Det er ingen tegn på TR, ikke spot eller annet, absolutt ingenting.

Spenningen er selvfølgelig høy før test senere i dag. Først skal vi fly til Gøteborg og kjøre hjem.
 
Fortsatt ingen positiv test, men heller ikke tegn til TR...
Jeg begynner å tro at disse teite symptomene bare er noe annet eller hodet som tuller med meg.

Neste test blir fredag. Da er det to uker siden jeg ventet TR.
 
Der kom TR... Det gir en syklus på 38 (!!) dager...

Jeg har kjøpt EL tester, og tenker at jeg begynner så smått å teste om 10 dagers tid, ettersom jeg fortsatt ikke har anelse om hvordan syklus kroppen egentlig har.
 
Back
Topp