mamma med spiseforstyrrelse

mamma19

Andre møte med forumet
Jeg har slitt med bulimi i noen år, mat er det som opptar tankene mine for det meste, har ei lita dokke som jeg føler jeg ikke gor nok oppmerksomhet(mannen min sier jeg er en kjempe god mor) ,noen flere mødre her som sliter med bulimi eller annen spiseforstyrrelse? noen som har kommet seg ut av det og lever et normalt liv med normale tanker ?trenger sårt litt hjelp fra noen som har erfaring.:) på forhånd takk !:)

Kan ikke hjelpe deg desverre, men annbefaler deg å få hjelp av lege, HS eller noen andre! Lykke til[;)]

fikk diagnose bulimi i vår, i sammenheng med kraftige depresjoner....jeg har matorgier og trøstespiser, men spyr ikke....

har igrunnen ikke tenkt på noen sammenheng mellom spiseforstyrrelsen og ungene, men jeg har vel aldri hatt ett normalt forhold til mat (spist en gang i døgnet i mange år, smugspising av snop osv. fra jeg var 9-10år) , men er veldig bevist på at ungene skal ha ett bra forhold til mat og matvaner....

Har hatt anoreksi med periodisk bulimi selv i mange år. Men er vel så og si frisk nå, tuller en del med maten, men sulter meg ikke lenger..
Får enda god hjelp av psykolog osv, fordi jeg er ilende redd for å føre dette videre til min sønn så jeg er veldig opptatt av at han skal spise riktig og nok mat når den tiden med fast føde kommer.

Hvis du vil ta en prat så bare send en pm til meg [:D] Svarer på alt jeg! Men vil ikke blafre ut om alt her på generelt

For mange år siden, men var aldri noe kjempealvorlig.
Fikk inn profesjonell hjelp tidlig og har det helt fint nå.

Men vil absolutt råde deg til å få hjelp fort...
Jeg tviler ikke ett sekund på at du er en god mamma, for det er jeg sikker på du er..
Men de små plukker opp så mye mer enn vi tror, selv om de har det bra..
Har ei stedatter her på 6 år, som vi sliter fryktelig med mtp måltider, kresenhet og hele pakka, hun har sett mammaen sin holde på, mens mammaen tror hun har skjult det godt[&:]

Håper det ordner seg for dere...[:)]

ORIGINAL: Niceday

fikk diagnose bulimi i vår, i sammenheng med kraftige depresjoner....jeg har matorgier og trøstespiser, men spyr ikke....

har igrunnen ikke tenkt på noen sammenheng mellom spiseforstyrrelsen og ungene, men jeg har vel aldri hatt ett normalt forhold til mat (spist en gang i døgnet i mange år, smugspising av snop osv. fra jeg var 9-10år) , men er veldig bevist på at ungene skal ha ett bra forhold til mat og matvaner....

Samme som meg, kunne skrevet akkurat det samme, men jeg har perioder med oppkast da.
Har vært inne til behandling, og fikk faktisk veldig god hjelp, med fikk ikke avsluttet siden jeg ikke hadde noen til å passe minsten mens jeg var i behadnling.
Men vil anbefale deg å snakke med legen din, dem kan hjelpe. Du kan få fluoxetin/fontex eller hva det heter som er en antidepressiva som hjelper mot bulimi faktisk. Jeg hadde veldig god erfaring med den før jeg ble gravid nå, og håper å bynne på den når jeg er ferdig å amme[:)] Også kan legen din søke deg inn til behandling slik at du får hjelp[:)]

Eg har ikkje kastet opp siden snuppa ble født faktisk, no når eg tenker meg om..![:)]
Sitter fremdeles litt i hodet men, har klart å holdt meg sålangt hvertfall..!
Send pm om du vil prate, orker ikkje legge ut her[;)]

Kasta opp daglig (opptil 10x) i nesten 10 år...... Forsvant ett halvår etter jeg begynte på antidepp.
Utrolig at det gikk så bra som det gjorde.... Ingen visste noe heller, kun megselv. Det var tøft.
Har det oppi hodet enda og håper det går bra etter fødsel og alt det der....

Back
Topp