"Mamma! Jeg vil farge håret" - når er det greit?

M

Moderator Steffen

Guest
Når tenker du at det er greit med hårfarging hos barna? Hva med hårstyling, av typen voks og gele? Sprayfarge? :)
 
Sprayfarge gjør meg null, det forsvinner jo. Har ikke hatt gutt som er stor nok til å style, men tenker fra bhg av at det kan være av og til og til fest, hvis han vil. Å helfarge håret vil jeg holde av så lenge som mulig, men fra mellomtrinnet kan det kanskje diskuteres å sette noen striper, ellers får de vel kontroll selv fra ungdomskolen. Hadde en fase med mye greier der, og mamma mente det bare var å la meg styre.
 
Greit nok med sånn som går ut i vask, men syns permanent bør ventes med så lenge som mulige. Var i bursdag for en liten tid siden, der en dame hadde farget håret til datteren fra lyst til mørkt (permanent). Syns det var for tidlig, jenta gikk i barnehagen enda.
 
Pynte håret med voks/gelé og lignende får de starte med når de vil. Somoftest ifra 4 års alderen har de ønsket det. Men å farge håret permanent, det blir lenge til[emoji12]
 
Litt usikker. Femteklassingen her ønsker seg rosa hårtupper. Har avventet litt for da må håret blekes først...
 
Mine fikk "barnehårfarge" fra 4-5 års alder. Eldste fikk ordentlig farge fra hun var 9.
 
Ønsket å farge håret til guttungen med lekefarge men pappa så nei * ler* han er nå 1.5 år. Men voks i håret har vi når han vil fikse håret samtidig som jeg fikser det:p
 
Sprayfarge, voks og gele tenker jeg er litt som ansiktsmaling når de går i barnehagen. Og fra fjerde/femteklasse er det mer styling for å følge trender og det er greit.

Permanent farge har jeg ikke tenkt over enda. Selv fikk jeg helgardering håret med sånn farge som satt noen vask fra jeg gikk siste året på barneskolen, og med permanent farge fikk jeg ikke lov til før på ungdomsskolen. Tenker at vi ser det an når den tid kommer.

Da jeg gikk på barneskolen var det hårmascara og krepptang som var greia, og det fikk jeg bruke fra jeg var 8-9 år.
 
Fra ungdomsskole tenker jeg det er greit med permanent farge :) Spray og sånt som går ut i vask er ok fra barneskolen :)

Voks og lignende kan de bruke i bursdager og sånn fra barnehagen :) Fast et sted uti barneskolen kanskje :)
 
Sprayfarge, voks og gele tenker jeg er litt som ansiktsmaling når de går i barnehagen. Og fra fjerde/femteklasse er det mer styling for å følge trender og det er greit.

Permanent farge har jeg ikke tenkt over enda. Selv fikk jeg helgardering håret med sånn farge som satt noen vask fra jeg gikk siste året på barneskolen, og med permanent farge fikk jeg ikke lov til før på ungdomsskolen. Tenker at vi ser det an når den tid kommer.

Da jeg gikk på barneskolen var det hårmascara og krepptang som var greia, og det fikk jeg bruke fra jeg var 8-9 år.

Helgardering? :D Autocorrect gone wrong? :p Ser ut som du skulle skrive helfarge, så den ble litt morsom :D

Hårmascara ja, husker det. Finnes ikke det enda?
 
Min sønn på 9 er opptatt av håret, og han liker å endre frisyre og fikser håret med boks, og noen gang sprayer med fargespray som går ut i vask.
Kommer til å drøye å tillate farging av hår lengst mulig. Jenta vår på 17 får farge håret, men ikke så ofte Hu vil.
 
Helgardering? :D Autocorrect gone wrong? :p Ser ut som du skulle skrive helfarge, så den ble litt morsom :D

Hårmascara ja, husker det. Finnes ikke det enda?

Japp... elsker telefoner altså [emoji23][emoji23][emoji23] men jeg har helgardert håret [emoji23][emoji23][emoji23]

Hårmascara er tilbake [emoji6] får kjøpt det på glitter for eksempel, så bare å løpe ut og leite [emoji85]
 
Er usikker på når storebror farget håret med sprayfarge og brukte voks/gele første gang. Men lillebroren gjorde det hvertfall når han var 2 for man må jo gjøre alt som storebror gjør ;) Synes det er helt greit, men trenger ikke være hver dag enda, kun når det er noe spesielt. De er 7 og 3. Permanent hårfarge har jeg liksom ikke tenkt på at de skulle ønske seg noen gang, siden de var gutter, men kanskje kommer det ønsket en dag også.
 
Japp... elsker telefoner altså [emoji23][emoji23][emoji23] men jeg har helgardert håret [emoji23][emoji23][emoji23]

Hårmascara er tilbake [emoji6] får kjøpt det på glitter for eksempel, så bare å løpe ut og leite [emoji85]

Har ikke glitter her, men mente jeg hadde fått med meg at det var en greie igjen ja.
 
Stylingprodukter og hårfarge som går ut i vask er greit når dem ønsker det tenker jeg. Permanent farge må man nesten bare se ann når dem begynner å spørre om det.
Jeg farget håret på lillesøsteren min mørkt når hun var rundt 8 år, mamma ble ikke særlig blid da nei...:hilarious:

Selv fikk jeg svarte tupper i 6.klasse (var veldig populært da og flere venninner hadde det). Helfarget håret når jeg var 14, turkis.. Da nektet mamma å gå sammen med meg i byen o.l. bokstavelig talt:rolleyes::p
 
Tja ikke tenkt så mye over det, snuppa har ville hatt rosa og lilla hår men tviler på at sprayfarger vil vises på håret hennes.

Kan hende hun får parykk neste helg om hun absolutt vil ha da, da er det marken her så lett og billig å få tak i som eventuelt får ligge ved kostymene hennes
 
Mellomste fikk hårmascara i julekalenderen i fjor. Siste året i bhg. Eldstemann brukte noe voks i håret første skoledag, stort sett bare første skoledag hvert år. Lite opptatt av slikt.
 
Permanent hårfarge kommer vi aldri til å si ja til. Hu har verdens nydeligste farge så det skal ikke farges. Men hu får velge selv når hu blir voksen. Spray og farge som går ut kan hu vel få når hu spør om det. Hu er 4 år men ikke så nøye på sånne ting.
 
Tja ikke tenkt så mye over det, snuppa har ville hatt rosa og lilla hår men tviler på at sprayfarger vil vises på håret hennes.

Kan hende hun får parykk neste helg om hun absolutt vil ha da, da er det marken her så lett og billig å få tak i som eventuelt får ligge ved kostymene hennes

Tror de sprayene de selger på matmutikken nå vil vises selv på svart hår, syns det var veeldig pigmentert. :)
 
Back
Topp