Mamma, jeg er våken!

H&H

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Når står deres små opp da?
I en periode på over 3 måneder var min våken midt på natta fra cirka 3-4:30, så våkna han igjen rundt 7. Dette var til tider veldig tungt, men gikk av en merkelig grunn over av seg selv etter å ha prøvd alt mulig.
Nå istedenfor å være våken 1,5 time på natta så våkner han mellom 5-5:30. De første dagene var dette luksus :)P), men nå begynner det å bli tungt. I dag var han tydelig trøtt, men nekta å sovne igjen :eek: hjelp!

Sånn ser forresten dagene ut nå:

05-05:30 : opp og stå :eek:
09:00-10:00: første lur
14:00-15:00: siste lur
19:00: natta

Vi har korta ned lur på dagtid, og prøvd å utsette legging men uten hell :(
 
0600-0700 : står opp
0900/0930 - 1030: første dupp
1330-1430: andre dupp
1900-1930: natta

Også har hun en god stund nå våknet 4-5 tiden for påfyll, men sovner da med en gang hun har spist:)

I går sovnet hun faktisk 1825 og sov til 0515, spiste, og sov videre til 0700 :D

Siden jeg ikke skal tilbake til jobb så kommer jeg til å fortsette å la henne styre der. Noen ganger våkner hun tidligere på natta, men sovner da som regel igjen uten at jeg trenger å stå opp:)
 
Her står vi opp 7-7.30. Om han ikke har våkna selv til den tid så vekker jeg han. Ofte er han oppe i 5-6 tia for mat, men da bare sovner han igjen..
Første dupp er i 10tiden og den andre i 14tiden.. Hvor lenge de varer varierer veldig :)
Leggetid ca 19, men han sovner aldri skikkelig før i 23tiden :eek:
 
Når står deres små opp da?
I en periode på over 3 måneder var min våken midt på natta fra cirka 3-4:30, så våkna han igjen rundt 7. Dette var til tider veldig tungt, men gikk av en merkelig grunn over av seg selv etter å ha prøvd alt mulig.
Nå istedenfor å være våken 1,5 time på natta så våkner han mellom 5-5:30. De første dagene var dette luksus :)P), men nå begynner det å bli tungt. I dag var han tydelig trøtt, men nekta å sovne igjen :eek: hjelp!

Sånn ser forresten dagene ut nå:

05-05:30 : opp og stå :eek:
09:00-10:00: første lur
14:00-15:00: siste lur
19:00: natta

Vi har korta ned lur på dagtid, og prøvd å utsette legging men uten hell :(
Akkurat samme som deg med tidene!! Hun minste er snart 1 år, begynte å våkne fem halv seks etter faren begynte i jobb igjen og våknet av klokka hans.. Nå våkner hun så tidlig uansett :(
 
Akkurat samme som deg med tidene!! Hun minste er snart 1 år, begynte å våkne fem halv seks etter faren begynte i jobb igjen og våknet av klokka hans.. Nå våkner hun så tidlig uansett :(

Oh no :( her våkner han av seg selv. Håper det blir bedre for deg og meg snart. Pleier det å bedre seg når de begynner i barnehagen?
 
Har hørt masse tips om å IKKE utsette kvelden, men faktisk legge tidligere. Merker stor forskjell på det her de dagene han sovner 18.30 kontra 19! Slik ser våre dager ut:
Morgen 06-06.30
Jeg ser an hvor trøtt han er, visse dager trenger han 3 dupper.
Første dupp starter mellom 08.45-09.45 og varer i alt fra 45-90 min.
Deretter sover han enten to litt kortere dupper rundt 12 isch og 14.30, eller en lengre på ca. 90 min rundt kl. 14.00! Begynner med kveldsrutiner kl. 18.00 og så er han i seng senest 18.30. Sovner mellom 18.30-19.00. Sover lengre på morgenen jo tidligere han sovner på kvelden :)
 
Last edited:
Har hørt masse tips om å IKKE utsette kvelden, men faktisk legge tidligere. Merker stor forskjell på det her de dagene han sovner 18.30 kontra 19! Slik ser våre dager ut:
Morgen 06-06.30
Jeg ser an hvor trøtt han er, visse dager trenger han 3 dupper.
Første dupp starter mellom 08.45-09.45 og varer i alt fra 45-90 min.
Deretter sover han enten to litt kortere dupper til 12 isch og 14.30, eller en lengre på ca. 90 min rundt kl. 14.00! Begynner med kveldsrutiner kl. 18.00 og så er han i seng senest 18.30. Sovner mellom 18.30-19.00. Sover lengre på morgenen jo tidligere han sovner på kvelden :)

Jeg prøvde for en stund siden å legge senere, men da våknet hun tidliger på morgenen:p hehe

I går sovnet hun en del tidligere og våknet 1 time senere enn hun har gjort i det siste, så kan virke som det er noe i det.
Tidligere har det ikke fungert da, men prøver nok å legge henne tidlig i dag og for å se om det blir det samme nå:)
 
Min har begynt å våkne kl 5/6 for mat. Men sovner rett etterpå. Bortsett fra det sover han natten gjennom fra ca 19-8. Jeg legger ham alltid når jeg ser han er tydelig trøtt, ellers blir det en kamp å få ham til å sovne. Så det er ikke fast leggetid.
 
Har hørt masse tips om å IKKE utsette kvelden, men faktisk legge tidligere. Merker stor forskjell på det her de dagene han sovner 18.30 kontra 19! Slik ser våre dager ut:
Morgen 06-06.30
Jeg ser an hvor trøtt han er, visse dager trenger han 3 dupper.
Første dupp starter mellom 08.45-09.45 og varer i alt fra 45-90 min.
Deretter sover han enten to litt kortere dupper rundt 12 isch og 14.30, eller en lengre på ca. 90 min rundt kl. 14.00! Begynner med kveldsrutiner kl. 18.00 og så er han i seng senest 18.30. Sovner mellom 18.30-19.00. Sover lengre på morgenen jo tidligere han sovner på kvelden :)

Oh my :eek: nå skal jeg prøve å ikke ta gleden på forskudd, MEN i dag våkna han 06:15! Skjønte ingenting når jeg våkna :p prøvde ut det du skrev å ikke utsette kvelden så vi la han en halvtime før og han sov så mye bedre. Mye mindre uroligheter enn vi er vandt til. Da prøver vi på det samme i kveld :D
 
Min har begynt å våkne kl 5/6 for mat. Men sovner rett etterpå. Bortsett fra det sover han natten gjennom fra ca 19-8. Jeg legger ham alltid når jeg ser han er tydelig trøtt, ellers blir det en kamp å få ham til å sovne. Så det er ikke fast leggetid.

Nå la vi han kort tid etter at han viste at han var trøtt, halvtime før vi pleier, og det funka! Kjører samme opplegg i kveld og krysser fingrene :D
 
Nå la vi han kort tid etter at han viste at han var trøtt, halvtime før vi pleier, og det funka! Kjører samme opplegg i kveld og krysser fingrene :D
Krysser fingrene med deg :) Legger vi for tidlig ligger han i senga og leker og ler. Legger vi for seint er han overtrøtt og sutrer lenge. Så det har fungert best for oss :)
 
  • Liker
Reactions: H&H
Vesla vår våkner alt mellom 4 og 06.30... Fram til hun fikk tenner for snart to mnd, sov hun hele natta fran til 07;)
 
Han våkner som regel mellom 6.30 og 7.30 og så sover han igjen da fra ca 07.30 eller 08.30 og et par timer. Sover som regel igjen 12/13-14/15. Så er han overtrøtt innen kl er 16.30 så de siste dagene har han ikke sovnet før seint i dag ble det ca 22...
 
Opp: 05:30-07:30
Dupp 1: 09/10-11/12
Dupp 2: ca 15:30-16:30 +/-
Natta: mellom 19-21:00
Sover stort sett hele natta:)
 
Back
Topp