Mamma har stor mage

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Tror ikke min lille gutt forstår så alt for mye av å bli storebror akkurat. Hørte akkurat at han sa til pappan sin: "Mamma har stor mage. Mamma har stor baby i magen. Felix har liten mage. Felix har liten baby i magen. Baby komme ut! Baby komme ut!"[8D] Snek meg inn til dem mens pappan prøvde å forklare at bare mammaer kan ha baby i magen. Der stod Felix og kløp og dro i magen sin, mens han insisterte på at den lille babyen skulle komme ut.[8D]

Dere som har flere barn, hvor mye forsto deres barn før de fikk småsøsken? Og hvor gamle var de? 

Vet ikke hvor mye hun faktisk skjønte, men hun snakket ihvertfall om at "mamma baby i magen". Og spurte noen henne om hvor baby var pekte hun på magen min. Da hun kom på sykehuset etter fødselen så hun først veldig skeptisk på meg siden magen plutselig var bort, men ble raskt et stort smil når hun skjønte at babyen lå i senga ved siden av. Da var hun 22 mnd. [:)]

Er ikke lett å skjønne hvor mye våre små faktisk forstår. De er jo så flinke til å herme etter hva vi sier og gjør. [8D]

Min lillemann synes jeg har stor mage nå og det er ingen baby der [:-] he he
Eldstemann var 3 år og ca. 3 mnd da vi fortalte han at han skulle bli storebror så han var jo en del eldre enn din, men det er jo alltid vanskelig å vite hvor mye de forstår. Han hadde sett andre barn i bhg fikk søsken så han skjønte at det skulle komme en baby som han gjerne ville skulle hete Pinky eller Sunniva som han gledet seg til å kunne vise frem i bhg [:D]

Ida var 19 mnd da Kasper ble født.. tror ikke hun skjønte helt greia, nei. Hun pekte på magen min og sa baby visst noen spurte, men hendte hun pekte på sin egen og sa det samme[8D] Hender faktisk enda at hun gjør det..[:-] hehe..

Det hender hun kommer bort til meg om jeg ligger på sofaen, og drar opp gensern min så hun kan se på magen, også klemmer hun og klapper den og sier "baby!".. Og når hun er ferdig med å klappe og klemme på meg, så bretter hun opp gensern sin, peker på magen og sier "baby?"..

Hehehe... Da må vi bare si: Neeei, mamma har baby i magen, Milja har ikke baby.

Så det blir spennende å se når det ikke er noe baby I magen lengre[:D]

Back
Topp