Mamma for første gang <3

Edm

Forelsket i forumet
Da opprettet jeg ei dagbok her, selv om det er litt i tidligste laget..

Jeg er 24 år gammel, samboeren blir snart 30 år og vi skal bli foreldre for aller første gang. Ikke så veldig planlagt, men glade er vi uansett.

Oppdaget graviditeten 2. juledag, på min IKM-dag. Nå snegler tiden seg fremover, og vi får bare krysse fingrene for at alt går bra. :)
 
Svangerskapsuke 6 - 5+0

Såå forkjøla og har selvfølgelig glemt å kjøpe inn saltvannsdråper i stedet for vanlig nesespray. Tredje runden med forkjølelse, nå begynner jeg å bli lei..

Ifht graviditeten sliter jeg med en del hodepine, hyppig vannlating, ømme bryster, kvalme og luftig mage. Spent på å se hvordan det utvikler seg videre..

Er førstegangsgravid og veldig uvitende ang. ting. Når skal legetime bestilles? Må jeg ta kontakt med jordmor selv? Når er det normalt å dra dit i stedet for lege? Mye man må sette seg inn i når det er første gang..
 
Svangerskapsuke 6 - 5+2

Ei ny uke er i gang, og jeg har 6 dagers arbeidsuke. Spent på hvordan det går overens med kvalmen som henger over meg for tiden..

I natt våknet jeg kl. 04:17 for å spy, og ble liggende våken med skikkelig kvalme frem til litt over 7. Håper ikke dette er noe som vedvarer fremover, vil gjerne kunne sove på natten.

Har bestilt legetime til fredag (5+6), så får se da hvordan kvalmen er.
 
Svangerskapsuke 6 - 5+2

Ei ny uke er i gang, og jeg har 6 dagers arbeidsuke. Spent på hvordan det går overens med kvalmen som henger over meg for tiden..

I natt våknet jeg kl. 04:17 for å spy, og ble liggende våken med skikkelig kvalme frem til litt over 7. Håper ikke dette er noe som vedvarer fremover, vil gjerne kunne sove på natten.

Har bestilt legetime til fredag (5+6), så får se da hvordan kvalmen er.


Håper kvalmen snart gir seg :notworthy

Lykke til på fredag! Jeg skal også til legen da :hello2
 
Jeg våknet i 4-tiden i natt selv. Har ikke kastet opp enda men er kvalm :( fælt når en ikke får sove!
 
Håper kvalmen snart gir seg :notworthy

Lykke til på fredag! Jeg skal også til legen da :hello2

Så spennende!! :) Vet nesten ikke hva jeg skal si til legen, så merkelig når man aldri har gjort det før og i tillegg ikke er så langt på vei :p
 
Har ikke fått sove ordentlig de forrige tre nettene, så er tungt å gå på jobb når det er slik.

Creds til deg som er på jobb! Jeg er enda hjemme med egenmelding.. Tror jeg må krype til korset om Sykmelding hos legen denne uken.. Håper på gradert bare da, så jeg kan jobbe litt, men ikke slite meg ut helt :)
 
Ser at jeg skal være glad for ingen kvalme. Først var det litt "etterlengtet". Tenkte at det følger med, og et nytt tegn på graviditet:) Nå er jeg 9+5, kan kvalmen komme nå? :)
 
Back
Topp