Mamma eller pappadalt?

M

Moderator Kristin

Guest
Ofte velger barn seg en "favoritt forelder" å spørre om alt, som skal være med på alt og gjøre alt med ungen. Mens den andre forelderen kansje føler seg litt tilsidesatt.

Hvordan er det hos dere? Har barnet en favoritt? Eller bruker barnet begge deler likt? Og hvor gammelt er barnet?

Selv gleder jeg meg litt til at ungen blir litt pappadalt :)
 
Jeg har VELDIG mammagutter. ❤️
 
Begge deler [emoji173]️
 
Mamma for alle penga her. Veksler litt, men er kun korte perioder pappa er "best"
 
De fire eldste har alltid vært, og er fortsatt mammadalter. Ikke så merkelig all den tid faren er ganske uinteressert.

Nummer fem er pappajente deluxe.

Nummer seks er nyfødt, og naturlig nok helt avhengig av meg enda.
 
Frøkna er ganske pappadalt for tiden :p
 
De er nok ganske mammadalter, ja. :p Ikke så rart siden jeg er alltid her nesten mens pappaen jobber i Nordsjøen. I det siste har treåringen begynt å kreve at pappaen skal gjøre ting, da.
 
Begge deler på treåringen her [emoji4] hun har ulike ting hun «bruker» oss til. Jeg er favoritten for enkelte ting, og pappaen for andre. Men lillebror er helt klart mammadalt foreløpig [emoji85]
 
Eldste har alltid vekslet, av en eller annen grunn er det alltid helst meg som skal legge å lese på kvelden eller ordne mat å bade (selv om pappan gjør disse tingene like ofte som meg) mens det er pappan hun alltid skal ha til noe praktisk, altså fikse ting å snakke om spill/andre inntresser, fjerne edderkopper å fluer etc. Hun på snart 7 mnd ammes så er naturlig nok ganske mammadalt, men er veldig glad i å kose å leke med pappa likevel.
 
Eldste har en annen far, så naturlig at hun blir litt mammadalt når det er her hun bor og er mest:)

Mellomste er mammagutt, om han har valget, så er det kun mamma som gjelder.

Minste er pappajente, selv om jeg ammer henne og hun er liten, jeg er kun grei når hun vil ha puppen:p
Hun gråter om faren går forbi uten å ta henne opp!
 
Eldste er pappadalt, men hun går til meg når hun lurer på noe. Hun vet at pappaen er fæl til å tulle :p
Yngste er vel mest mammadalt, for jeg har puppen! Pappa er nok morsomst da.
 
Eldste er mammadalt. Har nok mye å gjøre med at pappaen var langtransportsjåfør første 4 årene av hennes liv. Så jeg var den som gjorde alt, trøsta og tok henne over alt alene som regel. Pappaen var hjemme gjerne 1 dag i uka, til tider 2 dager med to uker mellom.

Derfor ville han jobbe hjemme når minste ble til. For han ville ikke bli så tilsidesatt igjen. Var sårt når han gjerne var hjemme med hu og hu var utrøstelig for jeg var på jobb og hu ville kun ha meg [emoji17]

Minste er pappadalt. Veldig. Men kan veksle om hu får kjeft [emoji23] Men som regel absolutt pappadalt. Planen hennes er å bli pappaens sjef også når hu blir voksen så hu kan sjefe over han. [emoji23][emoji23][emoji23]
 
Kommer helt an på situasjonen! Men er veldig obs på at ungen ikke får bestemme hvem som skal f.eks pusse tennene osv, fordi barna skal ikke velge mellom foreldre Så her er det den personen som er «tilgjengelig» som blir med, slik er det på det meste! Selv om jeg er den som oftest er tilgjengelig så er det jo stas når pappaen har tid/mulighet Meen, trøsting ol. er nok jeg «flinkest» på, fordi jeg kan forstå hva det er uten å lage så mye drama/gjøre det verre. trøster akkurat nok til at man ikke oppdrar sutrekopper men får trøst når det er behov ja
 
Her er de skikkelig mammadalt begge 2. Veldig koselig men hadde vært godt om de kunne gå litt til faren også spesielt nå når jeg er såpass dårlig med kvalme. Har dager hvor de nekter å få hjelp av faren uansett og ender med skikkelig ramaskrik om ikke jeg hjelper.
 
Halvannet år og ekstremt mammadalt. Pappa er hundre prosent tilstede, så skjønner ikke helt hvorfor det er så"ille". Jeg er nok hakket flinkere til å se minis behov, men ikke i så stor grad at hun skal foretrekke meg uansett. Har vært sånn hele tiden.

Er egentlig litt slitsom (for oss begge), så håper det jevner seg ut etter hvert:-/
 
Back
Topp