Mam, Avent, medela osv..

sukkersnusk

Fanget i babybobla:-)
VIP
Hvilken flaske synes dere er best?
Jeg har prøvd avent sin flaske, men det er tydelig hun ikke synes noe om den.
Hun tar den til slutt etter lang tid. Vurderer å kjøpe medela calma, den har jeg hørt er så bra.
Lest på tidligere forum svar og de fleste synes mam er best.

vi brukte medela calma i starten så hun ikke skulle bli sugeforvirret, men hun slukte så mye luft med den :-/ Så nå bruker vi kun Dr.Brown's flasker som har anti kolikk system! De er helt supre! Hvis du sliter med å få henne til å suge på flaska så prøv først å få henne til å suge på smokken (hvis hun bruker det), vipp ut sutten og stapp inn flaska! Da er allerede sugerefleksen  satt i gang så de tar flaska lettere ;-)

Her er mam favoritt :)

Marian87 skrev:
vi brukte medela calma i starten så hun ikke skulle bli sugeforvirret, men hun slukte så mye luft med den :-/ Så nå bruker vi kun Dr.Brown's flasker som har anti kolikk system! De er helt supre! Hvis du sliter med å få henne til å suge på flaska så prøv først å få henne til å suge på smokken (hvis hun bruker det), vipp ut sutten og stapp inn flaska! Da er allerede sugerefleksen  satt i gang så de tar flaska lettere ;-)

Hun sliter med smokken også, men godt tips skal forsøke:-)

Jeg ante ikke at det hadde noe å si hvilket merke det var på flaskene så vi kjøpte avent først. De var liksom overalt på alle butikkene. Lille jenta vår gulpa og gulpa og spydde etter måltidene og under måltidene hikstet hun etter pusten og spiste for fort. Så var vi på besøk med mine foreldre og hadde litt få flasker med oss og kjøpte en trepakning doctor brown flasker. Det ble en helt annen verden. Hun spiser roligere, vi får hun til å rape underveis i måltidene og hun gulper mye mindre. Så de anbefales på det sterkeste! Nå skal det sies at jenta vår har kumelkproteinallergi så hun ble også bedre etter at vi fikk morsmelkerstatning uten kumelkprotein og var veldig dårlig pga det en stund, men med doctor brown flaskene var det en helt annen vedren! Men alle barn er jo forskjellige så avent flaskene fungerer sikkert flott på noen! :) 

Marian87 skrev:

Akkurat samma her i gården. Så blei sinnsykt skuffa over medela sin flaske:-( Bruker Dr. Browns flaskene. De er så utrolig gode. Brukte de til storesøster også. Beste flasken man kan få. Mam er gode de også, når babyen er litt større!

Jeg synes aventsmokken på flaska er så hard, og den er så spiss. Da lurer jeg kanskje på om det blir dr brown sin flaske. Prøver å gi henne litt morsmelk på flaske hver dag for å trene, men da venter jeg til den nye flaska er i hus. Håper hun tar den bedre, jeg blir litt fortvila hvis hun ikke kan ta flaske av og til.

Medela Calma sin smokk er hvertfall hard! :-/ Dr.Brown's er myke og fine, bruk nyfødt str på smokkdelen så er den liten å nett for den lille å få i munnen :-)

Marian87 skrev:
Medela Calma sin smokk er hvertfall hard! :-/ Dr.Brown's er myke og fine, bruk nyfødt str på smokkdelen så er den liten å nett for den lille å få i munnen :-)

Da blir det hvertfall ikke den. Jeg skal prøve dr. brown sin, ser de har den på apotek 1, så da blir det en tur dit i morgen. Bra den er liten, for hun har litt stramt tungebånd og liten munn.emoticon

Hermine har også liten munn, men får fint nyfødsmokkene inn i munnen sin, selv om hun nå er nesten 3 måneder så bruker vi kun den minste str! Rart det der hvordan hun kan få den enorme puppen inn i munnen sin og suge riktig mens hvis flaska blir for stor bare brekker hun seg  jaja, lykke til da! De har også de flaskene på Barnas Hus ;-)

Back
Topp