maltekstrakt ..oppdatert

prins07prinsesse11

Elsker forumet
Er  det vanlig at disse små skal ha avføring hver dag ??
Her har ikke prinsessa hatt avføring verken i dag eller i går og jeg er litt urolig...
Hun får for det meste bare morsmelk, men på kvelden så får hun nan for da sover hu bedre på nattan + at hun kan få litt nan iløpet av dagen om jeg ikke har nok morsmelk.
Så det jeg lurer på om skal jeg gi henne litt nan med maltekstrakt i ?? eller er hun for liten til å få dette ?? 

Nå har jeg googlet litt på dette og de fleste skriver at man IKKE skal gi dette til så små babyer fordi det er farlig..Kom over denne tråden her.....skremmende http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=10741870

Skader ikke å gi henne litt malt [:)] Jeg hadde gjort det..

ORIGINAL: atene

Skader ikke å gi henne litt malt [:)] Jeg hadde gjort det..

Samme her, tror jeg hadde prøvd med litt malt.

da blir det IKKE  noe maltekstrakt her i gården før hu får grøt.

Jeg trodde det gikk fint jeg, men nå har jeg selv aldri brukt malt til Noah eller til Marcela.

Ei venninne av meg brukte malt fra begynnelsen av tror jeg, men hs hennes brukte q-tips i rompen. Men det skulle man ikke gjøre ofte sa hun, bare i nød. Hs sa da ingenting om å ikke bruke malt. (jeg var hjemme hos venninnen min mens hs var der på hjemmebesøk).

Jeg brukte malt på Conan og har ikke hatt noe problemer, venninnen min brukte masse malt til datteren sin hun har heller ikke hatt noen problemer.

Snuppa her får bare morsmelk, og i begynnelsen bæsjet hun mange ganger om dagen. Nå er det blitt sjeldnere. Når hun bæsjet i går kveld hadde hun ikke bæsjet siden tirsdag. Så hun sliter litt med magen. Prøvde dette med q-tips i går ettermiddag men likte det ikke, og ikke bæsjet hun før flere timer senere så vet ikke om det hjalp noe særlig heller.

Aldri hørt at man ikke kan bruke malt, men skremmende den linken. Jeg har aldri gitt malt fordi jeg kun har ammet, og ikke tidligere hatt barn som har problemer med magen.

Nei uff, det høres ikke bra ut [&:]

Oi! Er det derfor min lille mann sliter m gulp?! Mest sannsynlig?
En stund etter måltid sliter vi m athan ikke får opp gulpet og når det kommer er det seigt og ekkelt.
Ofte mister han pusten så jeg har alltid jordmorsug i nærheten så jeg får suget nesa tom. Men lenge etterpå sliter han m slim i halsen.
Skal definitivt slutte m malt Å se om det er forskjell
og om det er det som gjør det.

Tør aldri å la han ligge f.eks ute å sove eller i du annet rom pga dette. Er så ekkelt når han begynner å fekte febrilsk med armene.

Herregud, vet ikke om jeg tørr å gi lengre... [&:]

Jeg ga det til eldstemannen ganske ofte, men har aldri hatt problemer.
Tror ikke det er meningen at man skal gi en halv skje til et måltid heller da.
Vil heller tro at det barnet i linken ble blå pga. spyet som sperret for luftveiene.
Det kan jo skje selv uten malt. Jeg er hvertfall ikke skeptisk til malt. Funker som et fjell når det blir nødvendig. Har ikke hatt behov for det med minstemannen.

jeg er sjeleglad jeg lå md ansiktet bare noen cm fra hennes ellers hadde jeg aldri merka det,kjempeekkelt å tenke på[:(] laga ingen lyd men sto seriøst på armene med strekket hals, øynene så ut som de skulle hoppe ut..det var desidert slim i nese og munn blanda med littegrann gulp som jeg måtte åpne med fingrene. skummel episode,og jeg er ikke en overbekymret mamma så det er ingen overdrivelse. Men jeg vet ikke, kanskje det kan være malten,kanskje noe annet. pga den episoden vil ikke jeg gi malt. Hadde det ikke skjedd hadde jeg nok ikke vært så betenkelig med det. Men rart at en lege sier man aldri skal gi mens andre anbefaler det..?

tror ikke du skal bekymre deg for at det ikke bæsjes hver dag. Storebror hadde kolikk, og slet seff med magen... og han bæsjet en gang i uka i perioder i starten. Hs sa det var helt normalt så lenge de bare fikk mm. Det betyr bare at kroppen tar opp det aller meste. Men vi brukte også q-tips - eller, termometer med litt salve på var bedre, og da kom det ofte myye luft, og mange ganger bæsj. Skal ikke være skadelig i det hele tatt. Bare pirke litt i åpningen, og presse litt ned, for å stimulere muskelen.

jeg bruker en halv ts malt til 240ml erstatning. emilie gulper jo litt slim... men heldig vis ikke så skummelt....

Back
Topp