Malteestrakt

Mamma til go`jentene

Elsker forumet
Hvor mye skal hun ha av det?? Er det til hvert måltid eller en gang om dagen?? Tror hun reagerer på det.. Hun har kastet opp i natt.. Noen som har noen erfaring med malteekstrakt??

eg gav malt når eg gjekk over til morsmjølk erstatning. 1 ts pr flaske mjølk, utblanda. Men når du berre ammar så skal du i utgangspunktet ikkje trenge noko malt, for då skal dei ikkje kunne bli forstoppa.
Kvifor gir du malt?

ORIGINAL: britt 77

eg gav malt når eg gjekk over til morsmjølk erstatning. 1 ts pr flaske mjølk, utblanda. Men når du berre ammar så skal du i utgangspunktet ikkje trenge noko malt, for då skal dei ikkje kunne bli forstoppa.
Kvifor gir du malt?

Hun får morsmelk på flaske så jeg trenger egentlig ikke gi henne malt.. Men hun har ikke bjæset på tre dager så jeg trodde kansje at malt skulle funke... Også trekker hun beina opp mot mot magen og griner litt etter at hun har fått mat.. Er litt mageknip.. Hun promper veldig mye og hun raper etter hvert måltid.. Har hørt at det kan gå noen dager før dem bæsjer når dem blir litt større..

Trur opptil ein gang i uka kan vere normalt etter ei stund. Men det går jo an å høyre med helsesyster. Men ei ts. for dagen er sikkert nok viss du har pumpa deg og hatt på flaske.

ORIGINAL: M@lin

3 dager uten avføring er normalt. Jeg veit dette fordi jeg har akkurat snakket med lege om dette. Sander gikk en hel uke uten å bæsje. Forstår godt at du synest det er frustrerende. Men legen sa til meg at jeg heller skulle prøve å ta feberen på han for å stimulere litt der nede. Du kan jo prøve dette? Det funka på Sander vertfall[:)]

Forstå ikke helt med og ta feberen i rumpa.. Hvordan stimulerer man det.. Hjelper det bare ved og stikke den i rumpa og ut igjen liksom.. Eller ta ordentlig feber???? Hmmmm..

Jeg fikk tips om å ta salve på en q-tips og stikke oppi rompa for å stimulere hvis hun slet med å bæsje. 

Back
Topp