Malt og mageknip?

Audioslave

Forelsket i forumet
Om de små får for mye malt kan det resultere i mage knip og "pressing"heledøgnet?

Hos oss har malten hjulpet mot mageknip, men det er vel som hos alle andre mennesker, man reagerer forskjellig på forskjellige ting.

Ja for mye malt kan virke slik!
Når lille snuppa mi er hard i magen får hun sviskesaft/mos, jeg masserer magen hennes, får litt risgrøt og jeg "hjelper" henne med å presse. Nå hun presser trykker jeg beina henne forsiktig mot magen!!
Ser at lille snuppa di er mye mindre enn min!! Men du kan prøve alt jeg har forslått utenom sviskene!!
Her hjalp det skikkelig å "sykle" med beina hennes når hun var mindre. Da kom både luft og avf.
Pleier å funke her!

Ja, malt kan virke mot sin hensikt. Kanskje du kan prøve sviske isteden?

Edit: Kanskje litt liten for sviske...

ja malt virka mot sin hensikt då vesla her var baby og...

Å herregud!!! Største tabben vi gjorde som nybakte foreldre! Hørte at malt i melken skulle være bra for magen, så jeg blandet litt i hver flaske mm eller mme.

Han fikk totalt renna etter noen dager, og ENORME magesmerter. Vi gråt alle tre, og fikk vite av hs etter at jeg IKKE skulle hatt malt i melken hver gang han skulle ha melk, to dager på rappen.

[:o][:o][:o][:o] Det var tøft å leve med ei stund. Har aldri brukt malt siden, og nå er han 3 1/2

Kunne ikke bruke malt vi. Ble bare vondt i magen av det. Brukte probiotika og sviker istedet.

De kan få ont/luft i magen av malt ja. Vi gav Oliver malt när han var liten men vi fick sluta fort för han fick jätteont o massa luft i magen. Då gick vi istället över till ett klassiskt svensk knep. En sked messmör i varje flaska. Det funkade jättebra! Nu finns det ju tyvärr inte messmör här i norge men det påminner iallafall om prim. Men om du ska till sverige nåt så köp med messmör [:)] Mycket mildare för magen än malt!

Da er det sikkert den pokkers malten[:'(] ah! vanskelig å finne ut av dette[&:]

Jeg tror ikke de anbefaler malt på så små babyer?
Ring kanskje HS og hør. Jeg ville nok ha tatt en tur til manuellterapaut eller lign om det vedvarer... kan være et litt mer dyptliggende problem f.eks. Evt bytte mme om man bruker det.

Helsesøster her anbefalte meg å ha det i hver flaske... men jeg kvier meg litt for synes hun blir værre av malten. Prøver resten av dagen uten. Hun er allerde roligere i dag da vi har byttet fra nan til hipp... håååper dette vedvarer[:)]

ORIGINAL: Audioslave

Helsesøster her anbefalte meg å ha det i hver flaske... men jeg kvier meg litt for synes hun blir værre av malten. Prøver resten av dagen uten. Hun er allerde roligere i dag da vi har byttet fra nan til hipp... håååper dette vedvarer[:)]

i hver flaske? fikk tips om en flaske i døgnet jeg og da var hun 4mnd.
Syns det hørtes ofte ut. Håper det blir bedre for lillingen.

Huff ja får prøve uten malt og se hvordan det går[:)]

IKKE ta det i hver flaske!!!! lover deg du kommer til å angre når babyen hyyyyyyyylskriker

Jepp det ble krise og hyl med malt... Prøver probiotika nå og det ser ut til å funke! Så krysser fingre og tær....

Back
Topp