Malt i melka

MOogBønna

Forelsket i forumet
Har noen her opplevd at babyen får mer luft/smerter i magen av maltekstrakt? Vi gav han malt i melka på lørdag formiddag og kveld, og så fikk han malt igjen i går fordi avføringa var rimelig hard. Begge gangene har han hatt ekstra store smerter i magen på kveld/natt..

Jeg lurer på om det er tilfeldig eller om flere har opplevd det samme. Kanskje han trenger en tilvendingsperiode, og at det er derfor han har vondt?

Blander dere som bruker dette i melka til hvert måltid, eller får baby ved behov? Hva er best?

Vi skal og til kiropraktor i morgen - håper Oliver får hjelp- ikke noe godt for noen av oss når han har det vondt...

hmm.. mulig, men jeg tror ikke det. Noen "oppskrifter" sier 1-2 ts pr liter ferdigblandet, men jeg blander flaske til hvert måltid. Dvs at jeg bare dypper spissen av ts i malten og rører ut i flaska... Kan ikke skjønne at det kan bli for mye for han eller... men hva vet vel jeg.

Noen flere som vet?

snubbla innom fra september forume... du kan prøve laktulose 3-6ml per døgn,pleier og gi maiken to til tre ganger i uka og da får hu morgen og kveld,det vil si,hu får 2,5-3 ml morgen og samme på kvelden... håper det retter seg for lille oliver..

det funker fint,fikk anbefalinga på apoteket,så slipper jeg og slåss med den seige guffa (malt)

fikk beskjed på legevakten at maltekstrakt kun skal brukes i mme, vi bruker ti dråper minifom før måltidet ( får mm). minifom "ødelegger" de store luftboblene i tarmen slik at det blir mer behagelig å fise. det er også god effekt med bruk av ammete i melken. vi bruker 20 ml pr 100 ml melk. funker kjempe bra:)

Jeg bruker ei lita teskjei malt i 150 ml Nan. Bruker også 10 dråper minifom. Fungerer bra for oss.
Fikk også anbefalt å gå over til Nan HA vist hun fremdeles hadde vondt i magen.

prøvde maltestrakt i dag noen timer etter det bæsja han vanlig (2 ganger etter hverandre og[:D])han hadde hard bæsj i går,vet ikke hva det kom av men har skjedd 2 ganger[8|][&:]

Back
Topp