• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Malt i melka

Den lille spiren

Betatt av forumet
Kor masse malt skal en ha i melka? Lager melk til ca 7 flasker i gongen (700ml)

Når min fikk melk ga jeg han en liten ts per flaske, en flaske var på ca 150 ml:)

Hadde en ts i flaska.. Men hadde ikke i alle flaskene..

Men, man skal bare lage en og en flaske om gangen. Det er pga de farlige bakteriene som kan blusse opp...

Litt malt på tuppen av en smukk er min erfaring, jeg ser at damene over har andre erfaringer:-).
700 ml melk omgangen høres mye ut  med tanke på bakterievekst.. Har du snakka med hs om det ? :-)

går fint om du tar en halv ts på hver 2-3 flaske. eller så kan du ta 1 ts per 200 ml :)

Bare for og svare på det med og lage så mye i gangen,
så gjør de det på sykehusene så jeg vil tro det går bra =)

Jeg hadde en liten t-skje i hver flaske.

Jeg laget også mange av gangen, men da kun med vann og malt i. Pulveret tok jeg i etter jeg hadde varmet opp vannet igjen til måltid. Helsesøster sa det var helt greit å gjøre det sånn:)

Vi hadde ca en halv teskje i hver flaske, og hadde aldri noen problemer med magen.

brukte max 1 teskje i løpet av 1 dag

e fekk beskjed om ei tskjei om dagen på sjukehuse,men sida mi va plaga me magen sei dei no at e kan gi 2....
E på feri no,å snakka me helsestasjonen her (sida mi e sjuk) å dei sei at malt ikkje skada,så e kunne bærre pøse på, så bærre gi na.
Å trapp heller ned om du ser at han bli for laus i magen

Back
Topp