malingslukt ....

LinnSukkerspinn

Glad i forumet
Akkurat roet meg ned etter (nok et) hormonelt utbrudd.
Nyldig flyttet inn i ny leilighet, og blitt endel mer bæring enn hva som kanskje er bra.. men føler meg i grei form.

Har en mann som legger parkett på det som i framtiden skal bli barnerommet. i dag , mens vi var ute har han tatt seg den frihet å male vinduskarm med oljemaling og i tillegg latt alle dører i leiligheten stå åpne!!! Så da vi kom hjem stinket det.. Fått lukket døra til barnerommet og lukket dør til stue og kjøkken sånn at vi er skånet samt lufter godt ut, men JEG bekymrer meg....

Leser jo om hvor farlig oljemaling kan være nå i 1.trimester... overdriver sikkert men liker ikke sitte sånn og bekymre meg :(

Skjønner godt du bekymrer deg, men du kan nok helt sikkert ta det med ro :-) Du har jo ikke stått oppi det å innhalert.

oljemaling er den type maling som fordamper raskest. Så det "verste" var nok over da du kom hjem. Det er jo bare snakk om en vinduskarm og dere lufter jo også mye i tillegg til å lukke døra. Hadde ikke bekymret meg.
Vi skal også flytte snart, og da sa jeg at vi måtte være forsiktige med malingen, og mannen min foreslo oljemaling nettopp av den grunn at det fordamper så raskt. Vannbasert maling avgir gasser lengre enn oljemaling, så det er ikke bare dumt å bruke oljemaling ;)

Back
Topp