Maling

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
Maling av lister.

Har malt en kul farge på veggen, og skal ha gulvlistene i samme farge. noen som har brukt veggmaling eller må en ha listemaling?

Du bør jo ha maling til treverk når du maler lister, om listene er av tre da så klart :)

Maling av lister.

Har malt en kul farge på veggen, og skal ha gulvlistene i samme farge. noen som har brukt veggmaling eller må en ha listemaling?
Går fint med veggmaling. Men steder der lister er utsatt, feks barnrrom og entre/gang er det greit med listemaling.

Kommer an på hva slags maling det er. Er det matt veggmaling ville jeg ikke brukt det på lister. Listemaling burde være halvblank så det er lettere å vaske

Kommer an på hva slags maling det er. Er det matt veggmaling ville jeg ikke brukt det på lister. Listemaling burde være halvblank så det er lettere å vaske

Jeg tok blank lakk og blandet i malingen, så malte jeg gulvlistene med det..
håper det funker.. og at jeg ikke vokner til boblende lister i morgen.

Man bør bruke listemaling på lister.
Jeg har malt tak og gulvlister i samme farge som kontrastvegg og brukte vanlig vegg maling da kontrastveggen er bak tv og er generelt lite som skjer ved siden av veggen der.
Men den tåler mye mindre, bruker bla. Børst når jeg støvsuger de listene for å unngå riper. Alle andre lister har jeg brukt listemaling på. Og den holder bedre, synes også det er finere med litt glansforskjell på lister.

Back
Topp