Maling?

Gutt2015Jente2016Lille2019

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Desemberskatter 2016
Januar 2017
It's gonna be May 2019
Junibarna 2019
Hvilken maling bruker dere til møbler? Har brukt denne på en seng, men synes den var litt vanskelig og blande, måtte røre kjempe lenge

Jeg liker Gjøco bliss beste enn sens. Litt tykkere maling som dekker bedre :)

Til møbler ville jeg absolutt brukt enten en vanntynnet gulvmaling (trestjerners f.eks) eller en hybridmaling som Jotun Supreme Finish. Rett og slett fordi slitestyrken på disse er vannvittig mye bedre enn på akrylat malinger :-) De har også bedre kantdekk, og er lagd for å få pen finish. Men om møbelet skal males inne, i nærheten av barn/gravide/allergikere så ville jeg absolutt vurdert Sens. Mest fordi dette er den malingen på markedet i Norge som desidert er mest harmløs. Det finnes ingenting skadelig i den overhodet. Har man mulighet til å lufte, male i garasje etc, så ville jeg valgt en sterkere maling :-) Etter avdamping utgjør det ingen forskjell allikevel :-)

Til møbler ville jeg absolutt brukt enten en vanntynnet gulvmaling (trestjerners f.eks) eller en hybridmaling som Jotun Supreme Finish. Rett og slett fordi slitestyrken på disse er vannvittig mye bedre enn på akrylat malinger :) De har også bedre kantdekk, og er lagd for å få pen finish. Men om møbelet skal males inne, i nærheten av barn/gravide/allergikere så ville jeg absolutt vurdert Sens. Mest fordi dette er den malingen på markedet i Norge som desidert er mest harmløs. Det finnes ingenting skadelig i den overhodet. Har man mulighet til å lufte, male i garasje etc, så ville jeg valgt en sterkere maling :) Etter avdamping utgjør det ingen forskjell allikevel :)
Gjøco bliss holder samme standard som sens :)

Gjøco bliss holder samme standard som sens :)
Så bra! Da har de gjort endring :-) Frem til i fjor, var Sens malingen med absolutt minst skadelige stoffer :-) Supert at noen andre kommer etter å endrer sine også! Da er selvfølgelig Bliss også blitt et fint alternativ :-)

Så bra! Da har de gjort endring :) Frem til i fjor, var Sens malingen med absolutt minst skadelige stoffer :) Supert at noen andre kommer etter å endrer sine også! Da er selvfølgelig Bliss også blitt et fint alternativ :)

Legger ved link til flere produsenter av samme standard :)
http://www.naaf.no/no/marked_og_produkt/produktguiden/Produktavtaler/Bo--Bygg/Maling/

Men nå har jeg bare sammenlignet Bliss og Sens. Malte rommet til dattera mi i fjor høst og begynte med Sens og avsluttet med Bliss :) Kjøpt flere malingspann med Bliss nå som skal på vegger he he he

Legger ved link til flere produsenter av samme standard :)
http://www.naaf.no/no/marked_og_produkt/produktguiden/Produktavtaler/Bo--Bygg/Maling/

Men nå har jeg bare sammenlignet Bliss og Sens. Malte rommet til dattera mi i fjor høst og begynte med Sens og avsluttet med Bliss :) Kjøpt flere malingspann med Bliss nå som skal på vegger he he he
Det er veldig bra! For kravene er enormt vanskelige å dekke, så det er supert at flere får det til. Tidligere har mange av "helsemalingene" vært godkjent av det svenske AAF, og de har kun 1 krav, mot Norges 14 :-) Derav har mange trodd de bruker helsevenlig maling, uten at den egentlig har vært særlig gunstig. Dette er god fremgang :-) :-)

Back
Topp