Maling

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Vi holder på å pusse opp, både hjemme og på hytta. Å jeg liker så godt å male :) Men jeg har skjønt at det er ikke så bra når en er gravid?
Kjenner det klør i fingrene etter malerkosten :)
 
Du bør velge de giftfrie og allergivennlige malingstypene. Bliss er en type og Jotun har en som jeg ikke husker navnet på.

Jeg hadde store planer om å sette i gang litt oppussing av div rom i huset, før jeg fant ut at jeg var gravid. Gangen trenger virkelig en oppgradering nå. Er 10 år siden sist...:bag:
 
Jotun sense brukte vi sist jeg var gravid :)
 
det finnes mange typer maling som er trygge for gravide :) hør på malesjappa :D
 
Da har jeg ingen unskyldninger for å ikke male :D Jeg har hørt om disse som er trygge, men stoler ikke helt på di :rolleyes:
 
Da har jeg ingen unskyldninger for å ikke male :D Jeg har hørt om disse som er trygge, men stoler ikke helt på di :rolleyes:
Ville ha brukt maske og luftet godt uansett jeg også :)
Og bare husk at huden puster også.
Og kanskje ventet til etter uke 12, det sies jo at det er mye som er "tryggere" da?
 
Ville ha brukt maske og luftet godt uansett jeg også :)
Og bare husk at huden puster også.
Og kanskje ventet til etter uke 12, det sies jo at det er mye som er "tryggere" da?

Rommene i huset som må males er nede i kjeller med små eller ingen vindu. Men tenkte på maske ja :) Blir 12 uker neste uke og skal på sykehuset da, så skal høre med legen :)
 
Åpen dør, de vinduene du kan åpne (er jo uansett alt for kaldt til noen storlufting nå om dagen) og kanskje en bordvifte (som du overdøver med musikk?) hjelper nok på ventilasjonen. Og ta pauser. Ikke vær i rommet mer enn du må. Prøv å ikke søl på huden, bruk langermet genser. Vask deg med matolje og ikke whitespirit etterpå. Maske er sikkert fornuftig!

Her står det litt om maling og gravide:
https://helsenorge.no/gravid/trygghet-og-gravid
 
Di seie di har tatt ut di gift stoffene i malingene sånn at gravide og kan male å vær i samme rom, men eg holdt meg vekke for sikkert skyld :p hehe. Hør me en lege :)
 
Rommene i huset som må males er nede i kjeller med små eller ingen vindu. Men tenkte på maske ja :) Blir 12 uker neste uke og skal på sykehuset da, så skal høre med legen :)
Et tips, monter har 30% på sense maling ;)
 
Back
Topp