Maling??

Tingeling80

Blir kjent med forumet
Jeg har lyst å male noen lister,dører og vegger i leiligheten... så er det jo mange ulike meninger ute og går..[8|] Kan vi som gravide male med vannbasert maling eller kan vi ikke? [&:] Jeg har fryktelig lyst å få det gjort, men kanskje mannen må gjøre det??? [:D]
Håper noen kan svare!!

Jeg har hørt eller lest at Gravide burde holde seg unna malings lukt.
Vi pusset opp et rom her før vi fant ut om Graviditeten.
Men nå ville Jeg nok for sikkerhets skyld ha holdt meg unna det...... [:D]

Se denne artikkelen om temaet... håper du får svar der.

Min kjære søkte veldig mye på nettet for å finne informasjon om akkurat det da vi skulle pusse opp gangen og han konkluderte med at jeg skulle holde meg vekke når det skulle males, enten det gjelder vannbasert maling eller oljemaling. Han tok det en lørdag jeg var på jobb og luftet skikkelig ut før jeg kom hjem. Det er jo ikke verdt å ta noen sjanser, tenk hvilken samvittighet du ville slitt med om du mistet...

Tror nok jeg ville holdt meg unna sånn for sikkerhets skyld.. Fryktelig dumt å ta noen sjanser når man er gravid..

Har nå vært på med oppussing under alle graviditetene mine...Hjulpet til med tapetsering,og mala med vannbasert maling! Ingen av barna her som har tatt skade av det...[;)]

Jeg drev med oppussing etter jeg ble gravid. Malte, men brukte gassmaske når jeg holdt på. Da er det i alle fall ikke farlig!
Også ventet vi til vi hadde luftet ut lenge, med å bruke rommet[:)]

jeg har malt hele huset innvendig jeg...med vannmaling...ikke noe problem...man skal bare ikke sove i samme rommet, vente til det er helt utluftet og tørket:)

Jeg malte barnerommet da jeg var i ca uke 16 med vannbasert maling. Den gasser lite. Lufta godt.... Nå er vi igang med å pusse opp badet. Legen min sa det var ufarlig, men at jeg burde holde meg unna hvis luktene gjorde meg uvel. I følge han: uskadelig for baby'n. LYKKE TIL!!!!!

jeg har malt mye med vannbasert maling... har tilogmed malt hele stua i dag=) flink jente[:D] jeg tror ik d er noe fare så lenge man bryker vannbasert. dete r den oljebaserte som er værst, den ville j ikke bruk... den lukta er ik noe særlig uansett om man er gravid eller ik tror j=)

[:)] tusen takk for alle svar! Skal til legen i morgen, så eg tror nok eg prate med henne om det. Eller så har samboeren min blitt mer motivert etter å ha lest noen av svarene deres.... [;)] så tusen takk. Etter at vi fikk vite på ultralyden at det ikke kunne være noe annet enn ei jente, så bare må jeg male den ene veggen knall rosa... resten av rommet er hvitt. Så får vi sjå itte legetimen i morgen hvem av oss som gjør det.
Ha ein fortsatt fin dag alle sammen [:)]

I astma og allergi blade vi fikk for lenge siden så stod det noe jeg fikk sjokk av.
Når du har astma skal du bruke olje maling og ikke vannmaling.
Men skal flytte ut i to uker for olje maling gasser i 2 uker men vannmaling gasser i et år etter du har malt.
Så det beste er å bruke olje maling. Har hørt om mangen som maler når de er gravid gjorde det selv sist gang.

Jeg har malt barnerommet nå mens jeg er gravid, bare noen uker siden. Lufta veldig godt mens jeg holdt på, og tok masse pauser. Har holdt døra til rommet lukka så ikke hele huset skal lukte maling vi da, har sikkert ikke så mye å si, men da sliper vi å lukte maling hele tida[:)] Også skal vi ikke ta i bruk rommet før babyen kommer, så da vil det meste av sånne gasser være vekk, er jo noen mnd til enda.

Nå mala vi med vannmaling, mens vinduet tar vi med oljemaling. Skal snart male det ferdig nå, og kommer til å fortsette med å lufte mye, og ta mange pauser. Trur ikke det er sååå farlig jeg da, men man bestemmer jo selv[:)]

Dere som er gravide og sier at dere ikke har tatt skade av malingen, hvordan i alle dager kan dere være sikre på det? Faren er vel at gassene kan gi hjerneskader på fosteret og slikt blir jo ikke oppdaget før barnet er blitt flere år gammelt! Hvorfor ta noen sjanser? La mannen gjøre malingjobben!

Back
Topp