Maling og tapet....

Nullenusken

Forumet er livet
Dersom en vegg tapetseres i firetiden i dag... Kan den da males i kveld?
Eller MÅ tapet tørke en stund først?

Har litt dårlig tid, og må rekke tapet og to strøk maling + legge nytt gulv helst før helgen, hehe...

På limdunken står det hvor lang tid det trenger for å tørke...
Tror det er ganske vanlig med tolv timer eller no....

har liten erfaring med tapet og tørking, men når det er sagt så rekker du sikkert å male to strøk i morgen...hehe, for maling tørker fort...de romma jeg har malt her hjemme så har første veggen tørka mens jeg har malt de andre...så var det bare å begynne på nytt...

Ville venta med å male i dag, så du er sikker på at ikke malingen løser opp limet igjen. Også anbefaler jeg deg å vente en dag mellom hvert strøk, selv om det kanskje står 4 timer på boksen, vent iallefall 8-12 timer. Søk på heksesot på google, så ser du hvorfor.

ORIGINAL: JeanShrimpton

er det du som holder på meg dette?[:-]

skulle ikke du slappe av litt?[X(]

Hehe... Er hovedsakelig mannen, med lett assistanse fra meg, hehe...
Jeg er lei av å måtte opp i 2etg for å sove, så nå må soverommet bli ferdig! Hehe...

Fikk forøvrig ikke tapetsert i dag heller, fordi mannen var ikke fornøyd med sparklingen, så blir nok ikke ferdig denne helgen heller....

ORIGINAL: Nullenusken

Jeg er lei av å måtte opp i 2etg for å sove, så nå må soverommet bli ferdig! Hehe...

Fikk forøvrig ikke tapetsert i dag heller, fordi mannen var ikke fornøyd med sparklingen, så blir nok ikke ferdig denne helgen heller....

ikke glem å lytt til kroppen din.

"Man vet ikke hvor viktig god helsa er før man ikke har noen lengre."

ORIGINAL: Nullenusken

ikke glem å lytt til kroppen din.

"Man vet ikke hvor viktig god helsa er før man ikke har noen lengre."

Vet.... Har noen gode dager akkurat nå med lite smerter, så prøver å få unna litt lett arbeid.... Men ved minste tegn på smerte eller at jeg er sliten, er det sofaen igjen....
Møkklei hele sofaen, haha...

Back
Topp