Maling og grunning!! :S

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Noen her som har peiling på maling og grunning i forhold til graviditet??

Nye huseieren har kjøpt inn maling til den nye leiligheten.. Men vi må jo stå for det selv..

Så kom jeg brått på å tenke på nå at er jo ikke all maling jeg kan "omgåes" med..

Men han hadde ihvertfall kjøpt jotaplast og grunningen het heftgrunn... kan jeg male og holde på med det?
Å har det noe å si om de er oljebassert eller vannbassert?

jeg holder meg unna malingen uansett, men de sier at vannbasert er bedre der og da, men kan gi en del avdamp en stund etterpå når den herder.. opp til uker, mens oljebasert er sterkere der og da, men bruker mindre tid på å herde, slik at den ikke gir avdamp i lang tid.. men jeg har ikke studert det inngående.. barn bør ikke flytte inn på rom malt med vannbasert på noen uker er det jeg har fått med meg.
Holder meg til å klistre opp tapet jeg[:)]
du kan jo se her.. http://www.babyverden.no/tema/temakategorier/er-det-farlig/graviditet-og-oppussing/

Hvordan er det der igjen a....

JEG hadde sikkert malt,og LUFTET GODT uansett pokkern,og heller kjøpt inn en sånn maske,hehe.

Men,satse på noen andre har mere vettuge svar å komme med,evt lag en tråd på generlt,mye folk med info der [8D]

Får du lest deg frem til det på denne siden kanskje? Jeg aner egentlig ikke.

http://www.uio.no/for-ansatte/drift/sikkerhet/laboratoriesikkerhet/graviditet/

hmm.. her har vi pussa opp en del i sommer og vi brukte bare vanlig vannbasert på rom hvor vi hadde mulighet til å lufte godt mens vi holdt på.. men når vi skulle ta trappa hvor det ikke var noe direkte avtrekk så kjøpte vi sense grunning og maling (den for astma og gravide)[8D].... oljemaling holdt jeg meg laangt unna.. 
jeg gjorde i hvert fall det.så ikke dette som noe stort problem når vi hadde mulighet til god utlufting..  men mange meninger...

Okei.. takk :D tingen er jo at vi skal ikke bo der mens vi maler da, skal male først.. å flytte inn seinere :)

Tenkte om jeg da bruker maske pluss at vi lufter godt hele tiden så bør jo det gå bra:)
får se :P

Så lenge dere ikke skal bo og sove i det når det herder går det helt fint[;)] Meeen, på en annen side så er jotaplast en skikkelig dritt maling... Jeg jobber med maling skjønner du.. hehe... Med dritt maling mener jeg dårlig kvalitet, billig maling..

Om du er veldig skeptisk har du som nevnt over her Sens maling, fins i grunning også[:)]
JEG hadde brukt vanlig vannbasert maling og heller bare lufta godt[:D]

åja :P hehe.. huseiern som står for det.. han som har kjøpt inn :/ men men :P

Vi driver å skal pusse opp å male nå. Jeg maler med vannbasert maling å lufter godt mens jeg maler og etterpå.

Du skal ikke male med vanlig grunning eller oljebasert maling mens du er gravid. For mange giftige gasser.

Vannbasert kan til nøds gå greit, men det beste er Sens maling for asmatikere.

Og rommet må lukkes av etterpå og luftes godt godt!!

Mal ivei, og luft godt, og bruk maske.

Dere skal ikke bo der leste jeg ?
Da blir du ikke og oppholde deg i det så veldig lenge av gangen uansett.

Det hadde hvertfall jeg gjort.

okei.. Takk for alle råd :) får vi se hva vi gjør;) kansje jeg står over malingen.. ;P se hva sambo sier=)

Det skal vist ha seg at vannbasert er like skadelig som oljemaling, siden den avgir gasser i lang tid..
Oljemaling slutter å avgi gasser når den er tørket..

Før vi dro på ferie mala jeg tre dørkarmer og tre vindu med oljemaling, med gooooood lufting.. Hadde maske, men kom ikke på den før jeg var ferdig å male [8D]
Fikk litt hodepine..

Back
Topp