Maling og graviditet

Fred89

Flørter med forumet
Hei!

Noen som kan noe om maling og graviditet? Har lyst til å male badet vårt nå, er usikker på om man kan male bad med gravidvennlig maling. Har lest at SENS er ok å male med når man er gravid.

Jeg kan ikke mest om det, men mener at sens ikke er bra nok på badet. Der må man vel ha våtromsmaling, og det kan jeg ikke huske at finnes i sens versjonen.

Har lest st så lenge du bruker en vannbasert maling skal ikke det være skadelig for gravide. Det er gassene fra oljemalingene som ikke er bra når man er gravid. Og du må bruke våtromsmaling på bad. Det skal være mulig å få kjøpt vannbasert våtromsmaling.

Lykke til:happy:

Få mannen/samboer/kjæresten til å male :) Så kan du heller hjelpe til med forberedelsene. Det er jo ikke selve malingen som er den store jobben. Det er jo tilrettelegging (rydde bort ting, kjøpe utstyr, maskere etc.) som er størsteparten av jobben.

Her er svaret jeg fikk fra Jotun:

"Skal du male panel, så anbefaler vi å bruke Lady Supreme Finish. Lady Supreme Finish er en oljemaling som er vanntynnet. Den lukter under påføring og noen dager etter påføring. Viktig og lufte mye de nærmeste dagene etter at du har malt. Så lenge du ikke kjenner noe ubehag ved å bruke dette produktet så går det greit."

Var ikke så veldig godt svar, men det var i allefall det de svarte meg.

Få mannen/samboer/kjæresten til å male :) Så kan du heller hjelpe til med forberedelsene. Det er jo ikke selve malingen som er den store jobben. Det er jo tilrettelegging (rydde bort ting, kjøpe utstyr, maskere etc.) som er størsteparten av jobben.

Tror jeg må sette det på vent til mamma kommer på besøk Jeg har dessverre ikke tro på at mannen min når det gjelder maling Og dessuten mener han at fargen som er fra før er bra (det er hvitt).

Tror jeg må sette det på vent til mamma kommer på besøk Jeg har dessverre ikke tro på at mannen min når det gjelder maling Og dessuten mener han at fargen som er fra før er bra (det er hvitt).
Hehe. Skjønner. Når vi maler hjemme, maler jeg kanter og detaljer mens han maler de store flatene. (Som oftes med alt for mye maling, slik at det renner... )

Hvordan er det med utendørs maling da? Vi må beise terrassen i år [emoji4]

sist svangerskap skulle jeg male en vugge, på Montér anbefalte de meg å stå ute å male selv med sens (på Montér). Lege frarådet meg å male og anbefalte at jeg ikke var i rom som nylig var blitt malt. Vi var egentlig midt oppi opppussing av hus :)

Jeg som skulle malt og beisa så mye inne og ute i sommer :rolleyes::oops:

Back
Topp