Vi har pussa opp et helt hus nå, vi har mala mye og brukt vanlig vannbasert maling. Den lukter nesten ikke mot hva den gamle oljemalinga gjorde. Jeg har spurt både jordmor og gynekolog om dette tidlig i svangerskapet og ingen har fraråda meg å male. De sa at det ikke er påvist skader på foster som følge av at mor pusser opp, og med tanke på hvor mange som faktisk pusser opp under svangerskapet så var det ikke holdepunkter for å fraråde mente de begge.
Med mindre de har bedra seg drastisk, så er disse gravidvennlige malingene altfor gravidvennlige syns jeg. De dekker veldig dårlig og man må male dobbelt så mange strøk. Da går vinninga opp i spinninga syns jeg.. Både økonomisk og med tanke på eksponering av stoffene. Men mye kan ha skjedd siden jeg brukte den i første svangerskap for 7 år siden, og jeg ser jo her at noen har god erfaring med sånn type maling, så bare spør deg frem.
Jeg ville bare si at det går helt fint med vanlig maling også. God lufting er tingen. Den tørker jo kjempefort også, så man slipper å holde på over mange dager og man kan lufte ferdig rommet etter kort tid.
Lykke til!