Maling og babyer igjen.

ranveigl

Forelsket i forumet
Rommet til lillegutt var ferdigmala for 2 måneder siden. Jeg har ikke ville flytte han inn dit fordi jeg fortsatt synes det lukter maling i rommet. Det er brukt vannbasert maling. Noen som har peiling på dette., er det trygt å la han flytte inn dit når det fremdeles lukter? Vanskelig å beskrive lukten, det nærmeste jeg kan komme på er " nytt rom"- lukt.

Ane ikke æ, men dytte gjerne for deg. [:)]

prata tilfeldigvis om det med byggeriet i går, pga jeg skal male noen kjøkken skaper...2 mnd siden og vannbasert maling er ikke farlig så lenge du har lufta det værste godt ut!!! for her pratet han om at unger kunne være på rom hvor det var blitt malt med olje basert maling etter noen dager, hvor det selvfølgelig au er luftet godt ut....

men om han hadde fasit svarene vet jeg ikke....bare sier hva han sa[;)]

glømte og si at olje basert er jo mere fy fy enn vannbasert, så kan di etter noen dager med olje basert så kan de etter noen mnd med vannbasert.....men somsagt, sier bare hva han sa...folk sier så mye forskjellig nå til dags<[:D]

Åpnet vinduet så du får luftet godt ut. Vi malte Julie sitt rom(som enda ikke er ferdig) men den lukta ble aldri borte altså. Så jeg satte vinduet på vidt gap noen timer, og satte henne inn på rommet til kvelden når varmen hadde kommet tilbake, og først da var lukta så o si borte. 

Jeg synes også det lukta lenge etter at vi hadde mala......men du kan nok ta rommet i bruk nå- er jo såpass lenge siden at med en god utlufting med vinduet på vidåpent i noen timer, så er det nok helt ufarlig.

Har lufta i mange døgn, og også hatt på høy temperatur i rommet som blir anbefalt. Men lukta vil ikke forsvinna. Så vil jeg jo være helt sikker. Tar ikke sjansen på at det sikkert går bra, men vet ikke helt hvem jeg eventuelt kan kontakte for å spørre?

Ring maler forretningen du kjøpte malingen hos, eller evt en annnen butikk. Jeg vet ikke om de har oversikten over dette jeg.
Eller kanskje du kan ringe sånn derre "gift-telefon" :p De har sikkert peiling på det.

Back
Topp