Maling og baby...

Bellsi

Elsker forumet
Jeg har kjøpt en sjenk jeg skal male med oljemaling. Babyer bør vel ikke oppholde seg så mye i rom det males i p.g.a avgasser og sånn eller...? Men, hvis jeg maler etter at hun har lagt seg, og lar den stå i et rom hun ikke er i (men som er i tilknytning til stua) - så må det vel gå bra...? Hva tror dere?

Jeg vet ikke, men har du mulighet til å sette den i et lukket rom hvor du kan ha vinduet åpent? For oljemaling lukter jo vanske sterkt så kan være litt ubehagelig for voksne også å oppholde seg i det rommet.

Men tror det skal være greit etter at det er tørket.

du kan ikkje bruka ein aen maling då?
eg malte nettopp ein sjenk, d va ein sånn blandingsmaling hehe, ikkje spør om ka d va, maen bare handle og sette fram te meg, så male eg. men eg takle kje oljemaling sjøl, lukte så jæv***t.
men den lukta ikkje, å eg malte på gjesterommet itte hu hadde lagt seg.

ORIGINAL: An9e

du kan ikkje bruka ein aen maling då?
eg malte nettopp ein sjenk, d va ein sånn blandingsmaling hehe, ikkje spør om ka d va, maen bare handle og sette fram te meg, så male eg. men eg takle kje oljemaling sjøl, lukte så jæv***t.
men den lukta ikkje, å eg malte på gjesterommet itte hu hadde lagt seg.

Jeg vil ha høyglang maling da, sånn at det blir blankt på en måte.. Det var svigermor som foreslo oljemaling, vet ikke om man kan få sånn resultat med annen maling... hmm..

Jeg har noen maleprosjekter for tiden, med oljemaling. Men jeg sitter på ett lukket rom med vinduet åpent og vifte for å få sirkulasjon. Lekker litt lukt ut i huset men det er minimalt. Ville ikke funnet på å gjort det i ett oppholdsrom, selv om barnet var lagt for lukta henger lenge igjen.

Det finnes forresten en vannbasert oljemaling som ikke stinker såååå forferdelig[;)]

Målte senga til mini flere mnd før han kom og det luktet leeeeeeeeeeeeenge og sterkt. Malte veggene også, men der brukte vi sens og de lukta ikke lenge.

vannbasert oljemaling va d nok eg brukte ja [8D]

Ellers bare maler du med vannmaling, oljemaling skal jo ut av markede nå så da er det jo mange gode alternativer.

Maler aldri med olje mer jeg...

hehe, her har mini fått dradd inn en del maling igrunn, holder på med nytt hus og male lister og karmer og jeg vet ikke hva vi ikke maler, noe er oljemaling også.( vi bor ikke der enda da, så det er bare noen timer av gangen) han sitter i malingslukta han altså, ikke helt oppi såklart, men bare passe på at han ikke får besvær av det, følg med på pust og slikt. Litt maling må de tåle altså[8D]

ORIGINAL: Kaizer

Ellers bare maler du med vannmaling, oljemaling skal jo ut av markede nå så da er det jo mange gode alternativer.

Maler aldri med olje mer jeg...

Det visste jeg ikke.. (men jeg vet ikke så mye om maling da [;)]) - skal høre i en maleforretning om de kan anbefale noe annet [:)] Men jeg tror nok jeg skal male et annet sted uansett - låner boden til mamma og pappa [:)]

Back
Topp