Maling med Jotun Sens i 1.trimester

Fjellgeit85

Andre møte med forumet
Er det noen som har malt med Jotun Sens interiørmaling i 1.trimester? Er i uke 11+1 og skulle så gjerne malt noen rom. Bør jeg vente noen uker, eller er det bare å kjøre på?

Er 12+0 i dag. Vi har planer om å male taket på stua med sens ila påska. Den skal være luktfri, så burde ikke være noe problem. Den er jo også godkjent at NAAF. Mener jeg leste en artikkel om at maling visstnok er verre i feks 3 trimester enn i slutten på 1 eller i 2. Husker ikke hvor jeg leste det da ... men vi kommer til å prøve en flekk først. Vi har mulighet på god lufting dersom det blir behov. Du kan jo evt prøve litt på en vegg først å se hvordan du reagerer på lukta?

Vi kommer til å vente med all oppussing til etter graviditeten er ferdig. Vi tar ingen sjanser på avgasser, selv om det er Jotun Sense :)
Men så er jeg litt i overkant forsikrig med alt mulig rart i graviditeten:)

Det skal nok gå fint, men jeg ville prøvd å lufte godt om det var mulig. :)
Ikke for det, om du maler et rom en dag eller to, utgjør ikke noe stor forskjell sånn sett; og vil med all sannsynlighet bety null og niks for fosteret (lest litt på helsenorge, og de skriver at å male én gang har ingen betydning..), men om man maler hver dag over tid, så er det nok viktigere å lufte godt og passe godt på hvilken maling, etc.. Men jotun sens er jo sånn sett en av de bedre malingene :)

Burde jo gå bra, her flytter vi 15 juni for vi har endelig kjøpt hus og er ihvertfall 2 rom som burde males samt et toalett som burde males men tenker å la mannen eller familie ta og gjøre alt sånn, ikke at jeg tror jeg ville klart det med bekkenløsning og om kvalmen ikke slipper er det ihvertfall bare å glemme :hilarious:

Om grensene åpnes og smittetrykket blir mindre i sommer tar jeg nok barna til Norge mens mannen får styre med sånne ting :p

Back
Topp