Maling "for gravide"

siljegulli

Forumet er livet
VIP
Vi har kjøpt oss leilighet.... IDAG!!!!
Og det må males, mye....
Finnes det noe maling som er "ufarlig" eller mindre farlig?
Vil jo liksom hjelpe til jeg óg[:)]

Gravide kan male med vannbasert maling, men ikke med oljebasert[;)]
Og husk å ha vinduene åpne så du får luftet godt[;)]

Kjekt og vite, takk[:)]

ORIGINAL: Serene

mener jeg har sett på reklamen den med barbie dukka og ken som venter barn at det finnes en som ikke er farlig for gravide mener den heter: Jotun sense [:)]

Haha[:D] stemmer! Og Ken er ikke faren likevel  stakkar

ORIGINAL: **lykkeliten**

Dette er det vel noe uenigheter om?? Når jeg sjekket dette fikk jeg beskjed om at vannbaserte er giftige de også, de avgir bare de giftige stoffene raskere enn oljemaling... Altså burde IKKE gravide bruke verken vannbasert eller oljebasert... Men her kommer geniale sense inn [:D] den er vistnok ufarlig! God malings!

ORIGINAL: siljegulli

mener jeg har sett på reklamen den med barbie dukka og ken som venter barn at det finnes en som ikke er farlig for gravide mener den heter: Jotun sense [:)]

nei, for det er jo trygve på kontoret

ORIGINAL: lille snegle

nei, for det er jo trygve på kontoret

Hvor er beinet mitt? Jeg finner ikke beinet mitt!!

http://nfs.hm.kunder.linpro.no/kampanje.no/multimedia/archive/00265/Jotun_-_Dukkehjem_265019a.mov

Klarte ikke la vær... [:o]

nja...hvis rommet som det skal males i skal taes ibruk fort, så er oljemaling mindre enn vannbasert maling..den vannbaserte malingen "gasser" i 3-4 uker etter påføring.. og oljemaling "gasser" (avgir gass) kun til den er ferdig herdet..24-48 timer.. men skal du som gravid male med oljemaling så bør du ha god gjennomtrekk, og bruk gjerne "gassmaske" [:)] god lufting bør du ha uansett [;)]

et annet tips er at når du er ferdig med å male, så skrur du opp temperaturen på rommet litt, og lukker vinduer og dører, for så å lufte ut dagen eller 2 dager etterpå.. da går herdingen fortere..

ORIGINAL: bibbiii

nja...hvis rommet som det skal males i skal taes ibruk fort, så er oljemaling mindre enn vannbasert maling..den vannbaserte malingen "gasser" i 3-4 uker etter påføring.. og oljemaling "gasser" (avgir gass) kun til den er ferdig herdet..24-48 timer.. men skal du som gravid male med oljemaling så bør du ha god gjennomtrekk, og bruk gjerne "gassmaske" [:)] god lufting bør du ha uansett [;)]

et annet tips er at når du er ferdig med å male, så skrur du opp temperaturen på rommet litt, og lukker vinduer og dører, for så å lufte ut dagen eller 2 dager etterpå.. da går herdingen fortere..

Lurt[:)]

Leste og det der med at vannbasert gasser lengre. Litt falsk trygghet det der kanskje, ettersom "alle" tror at den ikke gasser. For den gasser over tid. Hmmm....

Er di gassene du ikke kjenner som er farlig[:'(].. Noe vi fikk printa inn i hue på lakk linja

Lurt[:)]

Leste og det der med at vannbasert gasser lengre. Litt falsk trygghet det der kanskje, ettersom "alle" tror at den ikke gasser. For den gasser over tid. Hmmm....

ojda, da husket jeg litt feil, tenkte det ar den som var giftigst mens man malte... men men, moralen er vel å holde seg unna maling, bortsett fra sensen [:)]

Det holder visst ikke med maske.

"Dampen kommer inn i kroppen når vi puster, men kan også opptas også via huden. Det vil derfor ikke være nok å beskytte seg med maske."

http://mammanett.no/graviditet/kan_det_skade_fosteret/maling_og_graviditet

Da må det bli sens[:)]
Maling uansett tilstand, gravid eller ikke, er jo ikke bra.
Litt tåler vi vel, men er fryktelig mange malere som blir løsmiddelskada. Har jeg hørt...

Vannbasert er en dårlig maling. Hvis du henger opp bilder eller klær, så vil etterhvert malingen sette seg fast i dette, og det blir stygt på veggen når du tar det ned igjen.

Holder en knapp på god lufting mens man maler, maske (er vel bedre enn uten, ihvertfall), skru opp varmen etterpå og luft godt et par dager etter det igjen.

Eller er det SÅ nøye med å male, at det ikke kan vente til neste år?

Tapetsering? Ferdigmalte plater? Mange alternativer.

Uff ja, det ER nødvendig! Er ei gammel kjærring som har bodd der og hele leiligheta STINKER gammel røyk og sneip. Det er BÆD!!!
Åsså er veggene og taket mer eller mindre grå pga skitt, så vi vil helst få det gjort før vi flytter inn...
[:)]

Jeg holder på å se etter hus og tenker også på "Hva med maling"
Planen min er uansett å hverken være hjemme når det skal flyttes eller males.. en god grunn til å besøke en venninne (eller familie) de helgene. S får sambo ordne med kompiser eller broren sin..

VI må jo ikke gjøre ALT må vil vel??
Mulig JEG er lat men jeg mener at han får ta i litt ektsrta ellers, når jeg tar meg av å bære på ungen, magen, ektsra vann i kroppen og alt det der - min sambo er heldigvis enig:D

Lykke til på valg av maling jenter - og la mannen gjøre jobben:D

Uff ja, det ER nødvendig! Er ei gammel kjærring som har bodd der og hele leiligheta STINKER gammel røyk og sneip. Det er BÆD!!!
Åsså er veggene og taket mer eller mindre grå pga skitt, så vi vil helst få det gjort før vi flytter inn...
[:)]

Da slipper du jo ihvertfall å sove i det nymalte huset de første dagene[:)]

Back
Topp