Maling for barn under 3 år

SHS

Elsker forumet
På mye maling står det et slikt merke som betyr "ikke for barn under 3 år". Finnes det maling som er godkjent for bruk på barn under 3 år?

Hva synes dere om at 1-åringer sitter i barnehagen og maler med maling som ikke er beregnet for barn under 3 år, uten at foreldre er informert? Helt greit eller burde ikke skje?

Jeg jobber i barnehage og det har aldri falt meg inn at den ikke passer for barn under tre år og heller ikke at jeg må spørre foreldrene om, men du fikk meg ihvertfall på tanken på det.

Når det gjelder min egen datter og når hun skal begynne i barnehage og de skal sikkert male så går det bra for min del. De voksne er jo i nærheten og det er jo ikke slik at barna drikker malinga. Den er nok heller ikke giftig (mest sannsynlig - kan ikke si hvilken maling de bruker). Så for min del så går det bra.

Det er vel kanskje mest med tanke på at de kan putte i munnen?

*Musti* skrev:
Det er vel kanskje mest med tanke på at de kan putte i munnen?

Ja, antageligvis. Det er jo ikke bra om de sitter i bhg og spiser maling da. De passer ikke på i bhg hvor mini her går i alle fall. Derfor er jeg engstelig.

Da jeg skulle kjøpe maling i butikken sto det at det ikke var anbefalt fra 0-3 år.  Da jeg spurte butikk personalet fikk jeg beskjed om at alt som var laget for barn var merket med dette dersom det var noe barnet ikke kunne leke med alene. Det hadde ikke noe med at det var farlig å få i munnen. 

Back
Topp