maling av trapp

~Lisbeth83~

Forumet er livet
ja holder på med det...
er det noen som har peil på maling osv..
har nå malt deler av trappa med vannbasert maling...
ikke i trinna..der må vi vel ha noe som er mer slitesterkt, som tåler litt mer...
hva heftgrunning eller noe???

så ett annet spørsmål...
vi har lyse vegger å de delene av trappa jeg har malt er lys..
så har dere noen tips...
Hvilken farge skal jeg male trinna i???

ja det var det jeg tenkte..men hvilken[8|][8|][8|]

spør i malebutikken.kanskje beis med lakk over et tingen[&:] Tror det er det som er gjort her. Vi har hvit trapp med mørke trinn og mørke gelenderer.kjempe fint syntes vi.

Ville tatt den fargen som du har på gulvet på trinnene. Vi skal ha marbau på gulv, trappen blir kvit med marbau farge på trinnene.

ORIGINAL: mamma til Andreas

Ville tatt den fargen som du har på gulvet på trinnene. Vi skal ha marbau på gulv, trappen blir kvit med marbau farge på trinnene.

akkurat slik trapp har vi og!!!bare merbau på gelender også. Er veldig fint. Det eneste som jeg er lei meg for er at merbau er tre fra regnskogen.....ups..var visst med på å ødelegge den jeg....[&:]

hihi...vil helst ikke ha samme farge som på gulvet nei[&:]
er ett trasig gusjefarga belegg[8D]

Vi skal ikke ha marbau, blir bare malt samme farge.

ORIGINAL: mamma til Andreas

Vi skal ikke ha marbau, blir bare malt samme farge.

okey..er bare jeg som er med på å ødelegge regnskogen da....huff...
men er veldig fint da!!!!

Oki da ville jeg nok valgt en annen farge[;)]. marbau e jo fint da. [:)]

Jeg synes lysegrå trinn og rekkverk i hvitt kan være stilig og klassisk. Men kommer jo ann på hvordan du har det ellers da..Vanskelig å svare på når jeg ikke har sett hvordan du har det[:)] Men, ja, du bør velge en mere slitesterk maling på trinnene - dette vet de i male-butikken. Vet ikke om du trenger heftegrunn, tror ikke det.

ORIGINAL: Tuttlings

Jeg synes lysegrå trinn og rekkverk i hvitt kan være stilig og klassisk. Men kommer jo ann på hvordan du har det ellers da..Vanskelig å svare på når jeg ikke har sett hvordan du har det[:)] Men, ja, du bør velge en mere slitesterk maling på trinnene - dette vet de i male-butikken. Vet ikke om du trenger heftegrunn, tror ikke det.

tenkte på siden trappa er lakkert og vi har IKKE tenkt å pusse den...

Vi har lyse vegger
mørke møbler
alt fra kirsebærfarga til sort

Hm, ja da må du bruke heftegrunn. (er mye mere slitesterkt hvis du pusser den da) Jeg hadde vel kanskje malt hele trappa hvit jeg da, men det er meg..er som sagt vanskelig å komme med forslag når jeg ikke har sett det[:)] Eller du kan beise trinnene i kirsebær og lakke oppå, siden møblene var i kirsebær. Men da må du pusse først..Lykke til med valget![:)]

ORIGINAL: ~Lisbeth83~

ja holder på med det...
er det noen som har peil på maling osv..
har nå malt deler av trappa med vannbasert maling...
ikke i trinna..der må vi vel ha noe som er mer slitesterkt, som tåler litt mer...
hva heftgrunning eller noe???

så ett annet spørsmål...
vi har lyse vegger å de delene av trappa jeg har malt er lys..
så har dere noen tips...
Hvilken farge skal jeg male trinna i???

Vi grunna to strøk først, så to strøk med gulvmaling [:)]

takk for tips dålli[:D][:D]
skal få sambo til å høre på jobb imårra(han jobber på bm)

ORIGINAL: tullann

HVis trappa er lakkert eller mala fra før så bør du ha heft grunn. Men det er alt ettersom hvilken maling du bruker. Jeg malte alt mens jeg var gravid, så jeg brukte alt i vannbasert maling. Blir like slitestekt som oljemaling, men tar mye lengere tid før det herdes. Så anbefaler å bruke oljemaling, basert på trapp/ gulv på trinnene!

Har en ide til deg med trappa. Tenkte å ha det selv, men ble aldri sån. Skal se om jeg finner igjen bilde.

Øyelokk bare[;)]

venter i spenning[:D][:D]

dyttelidytt

ORIGINAL: tullann

noe slikt.

det var stilig..
men tror det blir mer brunnyanse her..tror det passer best
jeg er ikke så grå av meg[:D]

Back
Topp