Maling av møbler:)

Gulletmitt

Flørter med forumet
Hei alle flinke interiørdamer:)

Har tenkt å pusse opp noen gamle furumøbler jeg har funnet frem,dem skal bli hvite.
Men er helt blank på hvordan man skal få best resultat.

Har tatt på kvistelakk..er det best å bruke pensel eller rulle??
Og grunner man evt med noe spes..og hvilken maling er best til bruk??
Lakker dere over til slutt??

Ble mange spm det her..men håper på gode svar[:D]

Hilsen mamma til 3 jenter, som håper på å bli en liten interiørdame selv når tiden strekker til :)

Holder på med en furu slagbenk nå : pussa over med sandpapir. Vaska med salmiak vann. 2 strøk kvistlakk. 2 strøk grunning (vannbasert jotun sens bruker jeg nå), så skal jeg til å male med vannbasert eggehvit (butinox green room bruker jeg), gjenstår å se, men regner med 3 strøk! Lykke til!

ORIGINAL: Nøtteliten81

Holder på med en furu slagbenk nå : pussa over med sandpapir. Vaska med salmiak vann. 2 strøk kvistlakk. 2 strøk grunning (vannbasert jotun sens bruker jeg nå), så skal jeg til å male med vannbasert eggehvit (butinox green room bruker jeg), gjenstår å se, men regner med 3 strøk! Lykke til!

samme greia her, men jeg har ikke malt furu da, men det er vel samme fremgangsmåte... hadde bare 1 strøk grunning jeg da... kanskje jeg skulle hatt to? Brukte vanlig heftgrunn vi, og samme farge på malingen som vi har på listene, 0502? husker ikke hva den heter... bomull kanskje[;)] om du spør i butikken vet de mye om oppussing av møbler... jeg gikk på Montêr[:)]

Back
Topp