Maling av Lack bord

Ariada88

Glad i forumet
Er det noen som har prøvd seg på å male lack-bord??? Vært har fått noen flekker hvor det brunsorte er borte... Må jeg i så fall pusse ned alt da??

aner ikke, men det kunne jeg tenke meg å vite også [:)]

vil ikke tru det kan bli noe bra. siden det ikke er treverk. Er jo bare pressa pappa med ei plate på... Eller tar jeg feil? nå tenkte jeg på pussinga. malinga skal vell gå greit.. vask godt, grunn og mal

Kjøp nytt! Det er billigere å kjøpe nytt lack bord, enn å kjøpe gunning, maling og ruller osv..

Tror ikke du bør pusse det, er jo bare en tynn "hinne" med overflaten, resten er papp/"treflis"
Men, som celin08 sier så er det nok billigere å kjøpe nytt, om du ikke har alt av maling stående[8D]

Har endel maling stående, ellers ville jeg ikke vurdert det igrunn.. [:-] Kosta jo 179,- eller noe.. hehe.

men da spørs det om det ikke blir helt nytt syuebord på oss etterhvert... Sååå synd... [:-]

Jeg har malt lackbord, gikk helt fint det.
Pussa litt med sandpapir først, ikke pussa ned, men bare så overflaten ikke er helt glatt [:)]

Har også gjort decoupage på et lackbort, det funka kjempefint det og [:)]

Men mitt har fått noen hakk i det øverste laget, er ikke sikker på om malinga skjuler det?? Når jeg ikke kan pusse helt ned på alt...

Synes det er verd et forsøk å male hvis du har maling stående. Du sparer deg selv for; prisen av et nytt bord, turen til Ikea, styret med å pakke ut, kvitte deg med all pappen, og så sparer du miljøet ved å kjøpe et Lackbord mindre... [8D] Hilsen dagens øko-freak [:D]

Back
Topp